Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Nanoblar hakkında bilgi verir misiniz?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Nanobakteriler ve Nanoblar- Yaşıyorlar mı?

Oluşturan Monica Bruckner , Montana Eyalet Üniversitesi

Nanobakteri ve Nanoblar nedir?

Nanobs
Nanoblar

Nanobakteriler, dünyadaki en büyük hücre duvarlı organizmalardır ve varlığı büyük tartışmaların merkezidir. Bir nanobakteri, tanımı gereği, bir metrenin milyarda biri çapındadır (bakteri boyutunun 1 / 10'u), bazıları bu boyuttaki bir organizmanın DNA, RNA ve plazmidler gibi gerekli hücre bileşenlerini barındırmak için yeterli alana sahip olup olmadığını sorgular. .

Nanoblar organizmalarda ve kayalarda bulunan küçük özelliklerdir. Nanobesin yaşayan varlıklar olması tartışmalıdır. Bu daha genel terim, yapıların nano boyutlu bakteriler tarafından bırakıldığı veya geride bırakıldığı anlamına gelmez.

Nanobes ve nanobakteriler bazen farklı terimler olarak kullanılırken, sıklıkla birbirlerinin yerine kullanılırlar. Bu terimler bu web sayfasında birbirinin yerine kullanılacaktır.

Nanoblar nerede bulunur?

Nanobların her yerde var olduğu düşünülmektedir! Nanobe yapıları organizmaların yanı sıra kayaların içinde de bulunmuştur. Varlıkları nispeten yeni bir bilgi olsa da, bazıları nanobların bakteri büyüklüğüne göre daha fazla sayılabileceğini düşünüyor!

Nanobes başka gezegenlerde de olabilir! ALH84001 gibi Mars meteorlarının eser miktarda nanobakteri fosili içerdiği tahmin edilmektedir. Voleybol büyüklüğündeki magmatik meteorit mikroskobik solucan benzeri ve "yumurtalık" nanofosilleri gösterir.

Nanobakteriler ayrıca kataraktlara neden olabilir

Nanobakterilerin insan kanında bulunduğu düşünülmektedir ve biyomüralizasyon süreçleri nedeniyle böbrek taşlarının oluşumu gibi sağlık sorunları ile ilişkili olabilir. Bazı biyotekralizasyonun canlı olmayan biyolojik moleküllerin çekirdeklenmesinden kaynaklandığını iddia ettiği için bu, bazı dirençlerle karşılandı .

Nanobes Dünyasının Başlıca Oyuncuları:

Austin, Teksas'tan tortul bir jeolog olan Robert Folk, "nanobakterilerin babası" olarak bilinir (yazım nannobakterilerinin jeolojik kullanıma uymasını tercih etmesine rağmen). Halk, nanobakterilerin mineral oluşumunda kilit oyuncular olduğunu ve faaliyetlerinin jeolojik tabakaların oluşumuna (örneğin toprak oluşumu) yardımcı olduğunu iddia eder. Asit aşındırma ve teknikler gölgeleme yumuşak altın kullanarak, 0.05-0.2 varlığını göstermek için ilk μ jeolojik malzeme bir çeşitliliği içinde küresel yapılar .

Avustralya, Queensland Üniversitesi'nden tortul bir jeolog olan Dr. Philippa Uwins, 1996'da Avustralya'dan Jurassic ve Triassic kumtaşlarındaki nanobileri keşfetti. Araştırma ekibi, nanobesine "nanobakteri" terimini evriminden daha kesin olana kadar tereddüt ediyor tarih ve genel nitelikleri. O ve ekibi yakın zamanda bu nanobların moleküler analizlerini yaptılar ve DAPI (Wikipedia tanımı) , Acridine Orange (web tanımı) ve Feulgen boyama (web tanımı) ile gösterildiği gibi DNA'nın varlığına dair kanıtlar buldular.. Ek olarak, muhtemelen sitoplazma ve nükleer alanla çevrili ve canlı biyota ile ilişkili kimyasal bileşenler olan C, N ve O'dan oluşan membrana bağlı yapılar gibi görünmektedir.

1996'da NASA'nın Johnson Uzay Merkezi'nden David McKay liderliğindeki bir grup bilim adamı, Mars göktaşı ALH84001'de nanobakteriyel iz fosillerinin varlığını speküle eden bir makale yayınladı. Bu yapılar gerçekten nanobakteriler tarafından geride bırakıldıysa ve nanobakteriler gerçek organizmalarsa, bulguları gezegenin tarihinin bir noktasında Mars'ta yaşamın varlığını ima eder.

1998'de Finli bilim adamları Olavi Kajander ve Neva Çiftçioğlu, ABD Ulusal Bilim Akademisi Bildirileri'nde insan ve inek kanı ve ticari kan serumundaki nanobakteriler için ribozomal RNA'nın (rRNA) izolasyonu, kültürlenmesi ve kısmi karakterizasyonu hakkında bir makale yayınladılar. Kültürlenmiş nanobakterileri, dişlerde ve kemiklerde bulunan kalsiyum ve fosfattan oluşan bir mineral olan apatitten yapılmıştır. Ancak, çalışma sonuçlarının güvenilirliği tartışmalıdır. Kültürlerinden sekanslanmış rRNA, Phyllobacterium mysinacearum ile hemen hemen aynıdır., dizi analizlerinde kullanılan reaktiflerin ortak bir kirletici maddesidir. Ek olarak, diğer çalışmalar, nanobe kültürleme ortamının, inorganik kalsiyum ve fosfat tuzları organik malzemelerle birleştirildiğinde, nanobe hücrelerine ve "konut yapılarına" benzeyen parçacıklar kendiliğinden oluşturduğu bulunmuştur.

Nanobakterilerin varlığı, yaşam için hangi niteliklerin gerekli olduğuna ilişkin algımızı değiştirse de, nanoblar gerçekten canlıysa aşağıdaki sonuçlar olasıdır:

Organizmalar daha önce düşünülenden daha küçük olabilir. Bir gelen Tutanakları atölyede 1998 yılında Ulusal Bilimler Akademisi tarafından barındırılan en basit organizma 0,2-0,3 olması gerektiğini ileri sürdü: μ yaşam için gerekli moleküler parçaları tutmak için m çapında (200-300 nm) (örn RNA'lar, ribozom, proteini ).

Eğer Mars meteoritlerinde nanofosiller varsa, bu Mars'ın tarihinde bir noktada suyun varlığını gösterebilir. Mevcut bilgilere göre, suyun yaşamın varlığı için gerekli olduğu düşünülmektedir.

Nanobakteriler, dolomitin düşük sıcaklıkta çökelmesi, demirin oksidasyonu ve kil minerallerinin oluşumu gibi inorganik kimyasal reaksiyonlarla kontrol edildiği düşünülen süreçlere aracılık edebilir (

Nanobakteriler daha büyük organizmaların temel kısımlarını oluşturabilir veya aynı organizmalarda hastalıkta rol oynayabilir. Biyo-mineralizasyon kemik, kabuk, diş ve böbrek taşı ve arteriyel plak oluşumuyla sonuçlanabilir.

Nanobe çalışmaları yaşam algımızı zorlamaktadır. Mikroplar, yaşamı destekleyebilecek sert koşullar hakkındaki anlayışımızı zaten genişletmiştir . Dolayısıyla, nanoblar canlı biyota olarak varsa, yaşam ölçeğine bakış açımızı genişleteceklerdir.

Teşekkür (1)

“Derin olan kuyu değil, kısa olan iptir.”
Çin Atasözü