Evrim Ağacı Soru & Cevap

Hatırla
Takip
bu bir bakteri
Cevap

İlk canlı diye birşey söz konusu değildir .

Bu videoları izlersiniz eğer . İlk canlılar ortaya çıktı . Abiyogenez Kimyasal evrim sürecinde İlk canlılar Ortaya çıktı Ve Zamanla Farklı türlere Evrildi Ve Gelişti

İlk türleri öğrenmek İstiyorsanız : https://evrimagaci.org/yasam-agaci Bu linke tıklayıp Evrim ağacının hazırlamış Oldugu yaşam ağacından öğrenebilirsiniz .

Kimyasal Evrim dediğiniz ilk canlılar : Yaşamın erken dönemde belirmesinin kanıtı Batı Grönland’daki Isua süper kabuk kemerinde ve yakınındaki Akilia Adası’ndaki benzer oluşumlarda bulunmaktadır. Kaya oluşumlarına giren karbonun δ13C değeri yaklaşık -5'dir, oysa canlıların 12C'yi tercihli kullanımı nedeniyle biokütlenin δ13C değeri -20 ile -30 arasındadır. Bu izotopik parmak izleri çökeltilerde saklanmıştır ve Mojzis bu tekniği kullanarak yeryüzünde yaşamın yaklaşık olarak 3.85 milyar yıl önce başlamış olduğunu kanıtlamıştır.[25] Lazcano ve Miller (1994) yaşamın evrimleşme hızının orta okyanustaki denizaltı sıcak su kaynakları ekseninde suyun devinimiyla belirlendiğini iddia etmektedir. Bir devinim 10 milyon yıl sürmektedir, böylece üretilen herhangi bir organik bileşik 300 °C’yi geçen sıcaklıklarla ya değişime uğramış ya da imha olmuştur. DNA ve proteinli, 100 kilobaz genomlu ilkel bir heterotroftan 7000 genli flamentöz bir siyanobakteriye evrimleşmesi için 7 milyon yıla ihtiyaç olduğunu tahmin edilmektedir.[26]

Siyanobakteriler (Cyanobacteria) enerjilerini fotosentez yolu ile elde eden bir bakteri dalıdır. İsmi bakterinin renginden gelir. (Yunanca: κυανός (kyanós); mavi demektir.) Denizdeki nitrojen çevriminin önemli bir bileşeni ve okyanusun pek çok yerinde özbeslenendir (ing: autotroph / Türkçede ototrof) ve ayrıca karada da bulunmaktadır.

Oksijen üreten siyanobakterilerin 2,8 milyar yıl öncesine ait fosilleşmiş stromatolitleri bulunmuştur.[1] Siyanobakterinin karbondioksit ile fotosentez gerçekleştirmesi yeteneğinin, Dünya üzerindeki yaşam formlarının çarpıcı bir şekilde değişmesine ve adeta yaşam çeşitliliğinin patlamasına neden olacak şekilde erken dönem dünya atmosferinin oksijenle dolmasına yol açtığı düşünülmektedir. Bitkilerdeki kloroplastlar ve ökaryotik algler siyanobakteri tarafından harekete geçirilir.

Bu bakteriler ise Dünyada Erken yaşamın başlangıcına ön ayak olmuş Sizin Sorunuzdaki Bakterilerdir

Teşekkür

1. Kaynak Bakteri
Ender Bahar
Hatırla
Daha önce sorduğum hurdaliktaki boing soruma evrim teorisinin tamamen tesadüfe yer vermediğini söylemiştiniz. İlk hücrenin oluşumu, yukarıdaki yazmış olduğum teoriye katılıyor iseniz tamamen tesadüfe dayanmış olmuyor mu? Link var ise link gönderebilirsiniz. Teşekkürler

“Bu, bir insan için küçük, insanlık için büyük bir adım.”
Neil Armstrong