Mikrobiyoloji

Şermin Boran
Teşekkür
Takip
Örneğin hastanın damlacık bıraktığı bir ortamda bulunan bir kedinin tüylerinin teması sonucu kedinin ortam değiştirmesiyle virüs başka bir ortama taşınabilir mi?
Efe Bozaslan
Teşekkür
Takip
Kendi kanımı kullanarak virüse mutasyon geçirtebilir miyim ?
Perihan Demirdaş
Takip
Virüsler hücre dışı ortamlarda tam olarak canlılık özelliği göstermezler çünkü.
Puan Ver

Virüslerin bir yaşam biçimi olup olmadığı ya da canlı organizmalarla etkileşime girip girmedikleri konusunda farklı görüşler mevcuttur. Virüsler "yaşamın kıyısındaki organizmalar" olarak tanımlanmışlardır,[8] genler, doğal seçilim yoluyla evrim, ve öz-montaj yoluyla kendilerinin birden çok kopyasını yeniden oluşturarak organizmalardakine benzer özelliklere sahiptir. Genleri olmasına rağmen, genellikle yaşamın temel birimi olarak görülen bir hücresel yapıya sahip değillerdir. Virüsler kendi metabolizmalarına sahip değillerdir ve yeni ürünler üretmek için konak hücrelere ihtiyaç duyarlar.(vikipedi)

Aslına bakarsak evet senin dediğin gibi bir metabolizmaya sahip olmadıkları için canlı sınıflandırmasına dahil değiller ancak buradaki canlı kalma süresinden kasıt muhtemelen protein ve genetik yapılarının hangi yüzeyde ne kadar sürede bozulduğudur. İyi günler dilerim.

Tüm Sorular

“Bilgi, daima cehaleti yönetecektir. Kendi kendini yönetmek isteyen bir ulus, bilginin verdiği güç ile donanmalıdır.”
James Madison