Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap

Insanın son devrimine homotelefonus diyebilir miyiz?

Şu cep telefonları evrimi 1 tık ileri attı.

Teşekkür
Hatırla
Takip

Sadece telefon değil, birçok büyük atılım gerçekleştirdik. İnternetten tutun da uzay görevlerine oradan CRISPR'a. Burada sayamayacağımız kadar çok. Ama yeni tür isimlendirmesi yaptığımız başarılardan dolayı verilmez. İlk Çağ, Orta Çağ gibi belli olaylara göre verilen bir şey değil ayrı tür isimleri.

Genetik ve moleküler biyoloji alanında yapılan hızlı gelişmeler, çok etkili bir şekilde canlıların genetik haritalarının çıkarılmasını ve modern yöntemlerle farklı genetik haritaların kıyaslanabilmesini sağlamaktadır. Biyolojik Tür Tanımı'nın belirlediği sınırlar ile Filogenetik Tür Tanımı'nın kattığı esneklik, genetik ve moleküler çalışmalarla birleştirildiğinde, çok doğru ve ayrıntılı tür tanımları yapabilmemize olanak sağlamaktadır. Yani bilim insanları, bir türü belirlemek için, günümüzde tek bir yönteme değil pek çok yönteme başvurmaktalardır. Buna rağmen günümüzde, genellikle bir türün sınıflandırılmasında son sözü söyleyen genetik çalışmalar olmaktadır.

Şu anda bu çalışmaların gösterdiği biz bu teknolojik atılımları homo sapiens olarak yaptık. İnsanda bırakın farklı türü farklı ırka bile sebep olmadı bu atılımlar. Farklı türlerin nasıl evrimleştiğini anlamak için Türleşme yazı dizisine bakabilirsiniz.

Teşekkür

• Ç. M. Bakırcı. Tür Nedir? Farklı Tür Tanımları Nelerdir? Canlıları Nasıl Tür Gruplarına Ayırıyoruz?. (20 Mayıs 2011). Alındığı Tarih: 03 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  • Ç. M. Bakırcı. İnsanlarda Irkların Olmadığını Kanıtlayan Bulgular Nelerdir?. (07 Ekim 2016). Alındığı Tarih: 03 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı

“İnsanlar konusunda daha az, fikirler konusunda daha çok meraklı olun.”