Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Doğa yasalarını nasıl işler?

Arkadaşlar benim yaşım daha erken ve size nazaran bilgi birikimim daha az. İnternette arattım bulamadım. Doğa yasalarının işleyişini anlatır mısınız? Ortada bir bilinç yok ama yasa var bu yasalar nasıl şekilleniyor veya şekillendi.

Yasalar kısa, net ve öz "durum bildirimleri" idi. Ancak bundan fazlası olamazlardı. Yani bir doğa yasasından söz ederken, sadece yalın bir gerçekten söz edebilirdiniz. O gerçeğin neden ya da nasıl o şekilde olduğunu, nasıl işlediğini, vb. soruları bilemezdiniz. İşte bu yasaları açıklayan, gözlemlere ve deneylere dayalı daha üst ve kapsamlı açıklamalara teori denmeye başlandı.(Bir evrim ağacı yazısından alınmıştır)

1. Evrim Ağacı Sorunuza benzer bir soru

Evren'in temel dokusu, belirli fiziksel olayları dikte ediyor. Bunlar kimya yasalarını, onlar da biyoloji yasalarını doğuruyor. Eğer Evren'in başlangıcının nasıl olduğunu anlarsak, yasaların da neden ve nasıl bu şekilde olduğunu anlayacağız. O zamana kadar geçerli ve bilimsel tek cevap var. Bilmiyoruz.

Felsefi olarak ister bu doğa yasalarının Tanrı koyduğunu (yani büyük patlamayı Tanrı'nın yaptığını) söylersiniz ister de büyük patlamadan önce maddenin başka bir form olduğunu ve bu doğa yasalarının kendiliğinden oluştuğunu söylersiniz. Size kalmış ama bu felsefi bir durum.

https://youtu.be/PT6fLkB_rQ0?t=224 Videonun bu kısmına bakmanızı öneririm.

Puan Ver

“Biyoloji bir bilimdir. Evrim ise onu eşsiz kılan gerçektir.”
Jared Diamond