Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Deri rengi ya da kürk rengi beyaz olan hayvanların albino halleri nasıl? Kutup tilkisi, kutup tavşanı, kutup ayısı vb. ?

Hayvanlar saf veya kısmi albino olabilir. Saf albinolar genellikle pembe gözlere, tırnaklara, pullara ve cilde sahiptir. Pembedirler çünkü renklenme olmadan kan damarları ortaya çıkar. İnsanlarda ve diğer bazı hayvanlarda, bir albino'nun gözleri, ışığın iritten geçme biçimi nedeniyle açık mavi veya yeşildir.

Kısmi albinolar türlerinin tipik renklenmelerinden bazılarına sahiptir, ancak vücutlarının bazı kısımları beyaz görünür. Yetişkinler olarak kürklerinde beyaz lekeler olan boynuzlu geyik iyi bir örnektir. Birçok kırmızı kanatlı kara kuşların kısmen beyaz bir kanadı vardır ve kısmi albino rakunların kürklerinde beyaz bir yama olacaktır.

Beyaz olmak bir hayvanı albino yapmaz. Gerçek test, pembe veya açık mavi gözlere sahip olup olmadığıdır.

Lösistik hayvanlar çoğunlukla beyaz ten, saç veya pullara sahiptir, ancak gözlerinde ve tırnaklarında koyu renkli pigmentasyon olacaktır. Her ne kadar leucistic hayvanlar gerçek albino hayvanlar kadar nadir olmasa da, çoğu hayvanat bahçelerinde sergilenmektedir.

Puan Ver

Beyaz Hayvanlar Albino değil mi?

Kısa cevap hayır. Üç ana beyaz hayvan kategorisi vardır. Birincisi genetik olarak beyaz - beyaz kaplanlar her ebeveynden resesif beyaz alel alırlar. İki beyaz kaplan çiftleşirse, tüm yavrular beyaz olacaktır. Beyaz fenotip ile eşleştirilmiş heterozigot bir normal fenotip, yarı normal ve yarı beyaz verir. Genetik olarak beyaz hayvanlar genellikle gerçek bir beyazdır; koyu çizgiler, halkalar veya maskeler genellikle normal fenotipte bulunanla aynı renkte (bazen seyreltilmiş) görünür. Gözler normal renktedir.

Albinizm, melanin melanositler tarafından üretilmediğinde ortaya çıkar. Melanin, cildimizi renklendiren pigmenttir. Güneş ışığı üretimini teşvik eder. Melanin UV hasarından koruma sağlar. Bu koruma gözlere uzanır. Onları korumak için melanin olmadan, gözler ışığa duyarlılık da dahil olmak üzere birçok sorundan muzdariptir.

Albinizm, çarpıcı kırmızı gözlerle kolayca tanımlanır. Gözler kırmızı veya pembe görünür, çünkü iriste melanin olmadan, gözün içindeki kılcal damarlar ortaya çıkar. Genetik olarak mavi gözleri olan hayvanlarda bile pembe bir döküm olacaktır, çünkü melanin opaklık sağlamaya yardımcı olur. Ceket rengi kremsi beyazdan soluk sarıya kadar olacaktır - renk gerçek bir beyaz değildir. Koyu işaretler gri veya soluk ten rengi olarak ifade edilecektir. Çoğu hayvan tamamen albino olarak ifade edilir, ancak vücudun sadece belirli bölümlerinin etkilendiği durumlar vardır.

Birçoğu albinizmin çılgın bir olay olduğuna inanıyor. Ancak, albinizm aslında genetiktir. Miras alınabilen resesif bir özelliktir. Çoğu tip erkek ve kadınlara eşit olarak vurur, ancak X'e bağlı bir tür vardır. Melanositler normaldir, ancak vücut ya gerekli bir enzimi üretmez ya da kusurlu bir enzim üretir. Bu nedenle, melanin üretmek için gerekli kimyasal reaksiyon meydana gelemez.

Birçoğu albino hayvanlarının vahşi ortamda başarılı olmadıklarına inanıyor çünkü koruyucu renklenmeden yoksunlar. Bu, av hayvanları için geçerli olsa da, rakun ve raptorlar gibi yırtıcı hayvanlarda aynı fenomeni açıklamaz. Cevap, bu bireylerin maruz kaldığı aşırı göz problemlerinde olabilir. Odaklama sorunlarına ek olarak, albinolar bazen spazmodik kekemelikten muzdariptir. Ek olarak, bireyler aşırı ışığa duyarlılıktan muzdariptir. Işık, öğrenci ne kadar küçük olursa olsun, ışık renksiz irise nüfuz ettiğinden öğrenci boyutuna göre düzenlenemez. Birey, yırtıcılardan kaçacak ya da kendini avlayacak kadar iyi göremeyebilir.

Beyaz hayvanların son nedeni kusurlu pigment üreten hücreleri içerir. Sadece melanin üreten hücreleri değil, tüm pigment üreten hücreleri etkiler. Hücreler gelişmez veya herhangi bir nedenle hücre pigment bırakmaz. Lösizm genetik bir mutasyondur. Arızalı hücreler tüm vücudu kaplayabilir veya yamalar halinde ortaya çıkabilir. Piebald hayvanları, beyaz bir arka plan arasında normal renklenme lekelerini ifade eder. Seçici yetiştirme, özellik için üremek için yeterli sayıda leucistic birey üretir. Kısmen lösistik ırklar köpeklerde, kedilerde ve atlarda yaygındır.

Tüm pigment üreten hücreler etkilendiğinden, lösizm daha gerçek bir beyaz olan kürk ve tüyler üretir. Koyu işaretler kendilerini soluk gölgeler olarak gösterir ya da hiç göstermez. İlginç bir şekilde, göz rengi normalde pigmentlidir. Bunun nedeni, irise yol açan hücrelerin kökeninde kürk ve tüy oluşturan hücrelerden farklı olmasıdır.

Kırmızı gözlerden dolayı bir hayvanın albino olup olmadığını belirlemek kolaydır. Normal renkli gözler ve gerçek beyaz ceket / tüyler ürettiğinden genetik olarak beyazın leucistik'e karşı belirlenmesi biraz daha zordur. Genetik test genellikle yasaklayıcı olduğundan, belirleyici faktör ekspresyon sıklığı olabilir. Lösizm genetik bir mutasyon iken, genetik olarak beyaz ekspresyon resesif bir gendir. Piebald bireyleri, lösizmin kısmi ifadesi olabilir, ancak bazı genler de bir boynuzlu görünüm oluşturur. Genetik testin yokluğunda, birkaç kuşak boyunca sadece geniş çapta ıslah nedeni kesin olarak belirleyecektir.

Puan Ver

Albino kutup ayısı ile düzenli renkli kutup ayısı.

Onlar var ama kimsenin onları saymak için rahatsız ettiğini sanmıyorum. Diğer tüm beyaz kutup ayılarından tam olarak göze çarpmıyorlar.(Bir quora üyesinin yorumu)

Puan Ver

“Hepimiz bir öğütücünün içindeyiz. Ancak sadece bazılarımız yıldızlara bakıyor.”
Oscar Wilde