Sorulara Dön
Bu soruya yönlendirilmiş başka bir sorudan geldiniz: Büyük Patlama'dan önce 'hiçbir şey' olmadığını nereden biliyoruz?

Big bang'i tetikleyen şey nedir, Big Bang'ten önce ne vardı?

Shorugami .
Shorugami . Sorgulayıcı
Orijinal Soru: Büyük Patlama'dan önce ne vardı veya bir şey var mıydı?

Dostum büyük patlama adı verdiğimiz bu olayın ilk başlarda hiçliğin içinde gerçekleştiği sanılıyordu. Bu hiçliğin duraysız hale gelmesi ile büyük patlamanın meydana geldiği düşünülüyordu. Ancak bu görüş de daha sonrasında bazı sıkıntılar meydana geldi. Bilim insanları büyük patlamanında öncesinde Bir takım olayların gerçekleştiğine dair bazı bulgular buldu. Bunlardan bazıları;

1. Anaksimendros'un apeiron görüşü.
  2. Çoklu evrenler teorisi.
  3. Sicim teorisi.

Bunlara kısaca bir göz atalım.

Bu Reklamı Kapat

1. Anaksimendros'un apeiron görüşü.

Anaksimandros'un söylemiş olduğu apeiron kelime anlamı olarak sınırsız demektir. Bu görüşe göre evren sonsuzdan gelip sonsuza gitmektedir. Durum böyle olunca bir başlangıç da olmamış oluyor.

Bu Reklamı Kapat

2. Çoklu evrenler teorisi.

Bu teori matematiksel anlamda var olsa da kesin bir nitelik taşımaz. Eğer bu teori doğru ise bizim evrenimiz birçok evrenin içinde barındığı bir evren kümesinin içinden sadece bir evren'dir. Yani farklı evrenlerin bir arada bulunarak oluşturduğu bir kümenin içindeyiz diyebiliriz.

3. Sicim teorisi.

Bu teorinin de matematiksel kanatları var fakat yeterli olduğu söylenemez. Bu teoriye göre sicimlerin titreşmesi sonucu oluşan frekans sonucu maddeler oluşur. Bu teoriye göre sonsuz farklı frekans kombinasyonu vardır ve hepsi de şu an Bizim olduğumuz yerdedir. Fakat biz onları fark edemiyoruz. Başka gerçeklikte belki sen 6 yaşında kaza sonucu öldün. Belki de şu an film izliyorsundur.

Bu tanımların hepsini kısaca ele aldım. Kaynakta vermiş olduğum sitelere giderek bu söylemiş olduğum teoriler hakkında daha geniş kapsamlı bir bilgi edinebilirsin. Ve bunlar gibi birçok teori mevcut. Ama şu anki teknolojimiz ve bilgi birikimimiz bu soruya kesin bir cevap getirecek düzeyde değildir. Umarım faydalı olmuşumdur. İyi günler ve iyi okumalar dilerim dostum kendine iyi bak.

1. Yazar Yok. Ege ÖZmeral. (9 Haziran 2019). Alındığı Tarih: 9 Haziran 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Celal ŞengÖR. (9 Haziran 2019). Alındığı Tarih: 9 Haziran 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Zeynep Thye
Zeynep Thye Bilgisayar Mühendisi, Araştırmacı
Orijinal Soru: Big bangden önce ne vardı?

Başlangıçta, sonsuz yoğun, minik bir madde topu vardı. Big Bang'den önceki evren durumu - sözde ilkel evren - genişlemek yerine küçülüyordu ve bu nedenle Big Bang, Büyük Sıçramanın bir parçasıydı. Bugün gördüğümüz atomları, molekülleri, yıldızları ve galaksileri meydana getirerek her şey patladı.

1. Yazar Yok. Science Alert. (11 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 11 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Görkem Öge Kozmoloji meraklısı.
Orijinal Soru: Büyük Patlama'dan önce ne vardı veya bir şey var mıydı?

Büyük Patlama öncesi ile ilgili elimizde hiç bir bilgi yok. Büyük patlamadan önce ortada bir evren var mıydı, eğer var ise orada nasıl bir fiziksel yapı vardı, nasıl kurallar geçerliydi bilmiyoruz. Evren, elimizdeki bilgilere göre bugün giderek artan bir hızla genişliyor. Bu genişlemenin bir gün duracağı ve evrenin tekrar içine çökmeye başlayacağı ve tekrar tek bir noktaya toplanacağına dair herhangi bir göstergeye de sahip değiliz. Ancak şunu biliyoruz ki büyük patlama anı ve ondan sonraki, saniyenin çok küçük kesirlerinde yaşayan olağanüstü şişme evresinde (Planck zamanı dediğimiz an) evrende olağanüstü bir basınç söz konusuydu. O ortamda bugün için tanımladığımız, atomu meydana getiren parçacıkların hiç biri bir yapı oluşturmuş durumda değillerdi. Bunun anlamı da o anın öncesinde hiç bir bilginin bugüne, şu an içinde yaşadığımız evrene aktarılamayacağı gerçeği. Özetle, bilmiyoruz. Eğer, öyle bir şey var ise de büyük patlama öncesinden bugüne kalan hiç bir bilgi yok. Söylenen ve dile getirilenlerin hepsi de birer fikir yürütme.

Orijinal Soru: Big Bang'den önce ne vardı? Yani bu olaya sebep olan etken ne? Çoklu Evren Teorisi'nin temeli de Big Bang mi?

fiziksel olarak big bang den önce ne olduğuna dair birşey bilmiyoruz. bazı teoriler var.

örneğin: çoklu evrenler teorisi. bunun gibi teorilerin matematiksel hesapları illaki var fakat şuan  bunu gözlemlemek mümkün değil.

Bu Reklamı Kapat

bir diğer teori ise: sicim teorisi. bu teoride matematiksel olarak ispatlandı söylemi var fakat deminki teori gibi teknoloji yetersiz olduğu için şuan gözlemi mümkün değil

Ama ilerde gelecekte bunlar bulunabilir ve fazlasıda bulunabilir

Bu Reklamı Kapat

big bange sebep olan şey “ kuantum dalgaları”  ve “ sıfır enerji’dir “   bazı söylemler var. bi kuantum dalgası ve sıfır enerji ile evren yaratılır. bunların simülasyonları çok fazla yapılıyor ancak gerçekten oluyormu bilmiyorum

2. sebep olan şey “yoğunluk” tur. big bang gerçekleşirken ortam fazlaca yoğundu

yıldızların patlaması da böyle gerçekleşir

umarım cevap olmuştur

Özgür Aras
Özgür Aras Fizikçi, Yazılımcı ve Felsefeci

Hiçbir şey.

Büyük patlama planck ölçeğinde gerçekleştiği için öncesine ne olduğunu bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey zaman ve uzay yoktu. Yani hiçlik olarak adlandırılabilecek, hiçbir şeyin olmadığı (boşluğun bile) bir tekil enerji durumu vardı diyebiliriz.

Bu Reklamı Kapat

Bu enerji durumundan nasıl olup ta evreni oluşturabilecek ölçüde bir patlamanın olabileceği konusunda çeşitli görüşler var.

En kabul edilen görüşlerden olan kuantum dalgalanması, belirsizlik ilkesinin izin verdiği şekilde, enerjisel parçacıkların geçici olarak ortaya çıkışıdır. Vakum dalgalanması ile eşanlamlıdır. Hiçbirşeyin olmadığı bir ortamda oluşan vakum dalgalanması nedeni ile evrenin oluştuğu düşünülmektedir.

1. Yazar Yok. Universe-Review. (2 Eylül 2019). Alındığı Tarih: 2 Eylül 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı