Astronomi & Kozmoloji

Sonuçları Filtrele Seçki
Hatırla (1)
Takip
Astrokimyager olmak için tam olarak ne yapılmalı internette tam olarak bir bilgi yok ayrıca tam olarak astrokimya için yüksek lisans doktora tarzı bir şey de bulamadım astronomi ve kimya bölümlerinde dersi de yok.

Çok detaylı bir kaynak göremedim ama yapman gerekenler direkt kimya bölümünü veya kimya ile yakından ilişkisi olan bir bölümü bitirip yine bu alanlarda doktora seviyesine kadar gelmek olacaktır. Doktora eğitimin sırasında veya daha sonrasında bu alana daha da yoğunlaşabilirsin. Amerikan Kimya Cemiyeti web sitesinde çok daha detaylı bilgiye erişebilirsin kaynak kısmına bırakıyorum[1]

Mustafa Yazar
Takip
Merhaba herkese, Genel geçer olarak büyük patlamayı anlatırken ve nerde başladığı sorulduğunda, cevap; evrenin her yerinde olduğu ifade ediliyor. Bu durumda evrenin genişleme mantığı nedir? Evrenin heryerinde gerçekleşti ise evren nasıl genişlemeyi sürdürebilir?
Düşünceli Genc
Takip

Dünyamız Batı'dan Doğu'ya doğru döndüğünden dolayı, Güneş Doğu'dan doğar ve Batı'dan batar. Güneşin Batı'dan doğması için öncelikle dünyanın durması ve Doğu'dan Batı'ya doğru dönmeye başlaması gerekir. Dünya'nın durması halinde olacakları anlatmama gerek yoktur sanırım(tabi durması pek de mümkün değil).[1]

Yiğit Öz
B Polat , Bilim Meraklısı

Güneş bir anda yok olursa, yaklaşık 8 dakika sonra gezegenler artık güneşin etrafındaki yörüngesinde değil düz bir yolda ilerlemeye başlar. Güneşin yok olduğu zamandaki konumalarına göre her biri bir tarafa doğru (savruluyorlarmış gibi) ilerler.[1] Eğer şans eseri aynı yönde yada yolları keşişecek şekilde Dünya ile Jüpiter aynı tarafa giderlerse ve eğer bir şekilde çarpışmazlarsa dünyanın, Jüpiter etrafında dönme ihtimali olabilir ama olma ihtimali oldukça düşük bir senaryodur.

Pembe Nur Öztürk
Takip
Dunya ortalama sıcaklık var ama güneş uzayda olduğu halde uzay neden sıcak
Yusuf Günay
Görecelikten bağımsız, büyük patlama sonrası oluşan hızın ışık hızından daha hızlı olması ve sonradan yavaşlaması nasıl oluştu?
Mustafa Uslu
Takip
Bana sürekli evrenin dokusunu hiçlikten ayıran bir şey olması gerekiyormuş gibi geliyor.
Deniz Arda Demir
Bir yazıda Hawking'in evrenimizin, başka bir evrendeki kara delikten meydana geldiğine dair ileriye sürdüğü bir teori olduğunu öğrendim biraz araştırdım ama pek detaylı bilgiye ulaşamadım bu teori hakkında bilgi verir misiniz?
Ergin Altay