Evrim Ağacı Soru & Cevap

Astronomi & Kozmoloji

Sonuçları Filtrele Seçki
Kerim Çelebiler
Takip
Mesela bu resmin Mars ve Jüpiter'in hareketleri sonucu oluşan bir şekil olduğu iddia ediliyor.
Takip
yani evren küp şeklinde her bir yana mı yoksa, kare şeklinde 4 bir yana mı? yoksa başka türlü mu? ve bir soru daha evrenin şekli nedir aşağıya bıraktığım görsel deki gibi mi?
Zeynep Acar , Bilgisayar Mühendisi

Evren'in nihai şekli, Evren'in yoğunluğu ile yakından ilişkilidir. Eğer ki karanlık madde ve karanlık enerji de dahil olmak üzere Evren'deki tüm madde ve enerjinin toplamı, Evren'deki enerjinin dışa doğru yayılma konsantrasyonunun içe doğru olan kütleçekim kuvvetini dengeleme miktarına birebir eşitse, uzay da her yöne doğru düz bir şekilde uzayacaktır.

Evren'in doğumuna yönelik en güçlü teorilerden biri olan Kozmik Enflasyon Teorisi, eğer ki umulduğu gibi doğruysa, erken dönemde düz bir Evren modeli öngörmektedir.

Evren pozitif eğriye sahiptir, bir küre gibi.

Evren negatif eğriye sahiptir, bir at eyeri gibi.

Evren düzdür, bir kâğıt gibi.

Geometrinin yapısı evrenin şekline bağlıdır. Mesela pozitif eğriliğe sahip bir evrende üçgenin iç açıları toplamı 180 dereceden büyüktür. Negatif eğriliğe sahip bir evrende üçgenin iç açıları toplamı 180 dereceden küçüktür, düz bir evrende ise üçgenin iç açıları 180 derecedir.Büyük Patlama'dan sonraki saniyenin 10−32'si olan şişme çağında, evren aniden genişledi ve hacmi en az 1078 kat arttı (üç boyutun her birinde mesafenin en az 1026 kat genişlemesi) , 1 nanometre (10−9 m, bir DNA molekülünün yaklaşık yarısı genişliğinde) bir nesneyi yaklaşık 10.6 ışık yılı (yaklaşık 1017 m veya 62 trilyon mil) uzunluğa genişletmeye eşdeğerdir. Bundan sonra, uzayda çok daha yavaş ve kademeli bir genişleme devam etti, Büyük Patlamadan yaklaşık 9,8 milyar yıl sonra (4 milyar yıl önce) yavaş yavaş daha hızlı genişlemeye başladı ve hala da öyle.

Uzayın metrik genişlemesi, günlük hayatta görülen açılımlardan ve patlamalardan tamamen farklı bir türdür. Aynı zamanda, evrenin sadece bir kısmına uygulanan veya onun "dışından" gözlemlenebilen bir fenomenden ziyade, bir bütün olarak evrenin bir özelliği gibi görünüyor.

Bizim dışımızdaki galaksiler bizden uzaklaşıyor ve en uzaktaki galaksiler en hızlı hareket ediyor. Bu, hangi galakside olursanız olun, diğer tüm galaksilerin sizden uzaklaştığı anlamına gelir.

Ancak galaksiler uzayda hareket etmiyorlar, uzayda hareket ediyorlar çünkü uzay da hareket ediyor. Başka bir deyişle, evrenin merkezi yoktur; her şey diğer her şeyden uzaklaşıyor. Her milyon ışık yılında bir galaksi içeren bir uzay ızgarası hayal ederseniz, yeterince zaman geçtikten sonra bu ızgara genişler, böylece galaksiler her iki milyon ışık yılında bir yayılır ve bu böyle devam eder, muhtemelen sonsuzluğa.

1,805
Nemesis Gamer
Takip
Ben astronomi okumak istiyorum ama türkiye'de iş imkanı bu konuda az olduğu için yurt dışında bu işe devam etmeyi düşünüyorum sizin önerebileceğiniz ülke veya spacex gibi şirketler varmı?
Zeynep Acar , Bilgisayar Mühendisi

Merhabalar, değerli bir iş seçiyorsunuz başarılı olursunuz umarım. SpaceX de dahil astronomi şirketleri;

SpaceX

Copenhagen Suborbitals

Deep Space Industries

ispace

Teşekkür (2)

1. Wikipedia Diğer şirketlere buradan detaylıca bakabilirsiniz.
İlkay Melih Aksu

Merhabalar İLkay Melih Aksu

Sıcaklık bir sistemin taneciklerinin (atomlarının ya da moleküllerinin) ortalama kinetik enerjisiyle ilişkilidir. Sıcaklık arttıkça sistemin taneciklerinin ortalama kinetik enerjisi de artar, tanecikler daha hızlı hareket eder. Azaldığında taneciklerin ortalama hızı da azalır, daha yavaş hareket ederler ve biz buna sıcaklık deriz.

uzayda madde ve atomdan ziyade boşluk vardır(maddesel anlamda) ve bu boşluk aşırı büyüktür. Uzayın yoğunluğu çok düşüktür yani moleküller arasındaki mesafe çok fazla olduğu için uzaydaki moleküller birbirleriyle nadiren çarpışır. Bu yüzden ışık ışınlarını soğurarak enerji kazansalar bile bu enerjiyi birbirlerine aktaramazlar.Dolayısıyla uzayda ısı enerjisi iletim ya da konveksiyon yoluyla değil sadece ışıma yoluyla yayılır. ve bu aşırı büyük uzayda az sayıda yıldızla bu kadar ısınır. yanı -270 derece

Teşekkür (3)
1,805
Nemesis Gamer

Merhabalar Nemesis Gamer

Astrobiyoloji ya da egzobiyoloji, disiplinler-arası bir bilim olup, özellikle evrende yaşamın ortaya çıkmasını ve evrimini sağlayan jeokimyasal ve biyokimyasal etken ve süreçleri konu alır; bir başka deyişle, evrende biyolojik kökenin, evrimin, dağılımın ve canlıların geleceğinin incelenmesidir. Bu bilimsel disiplinler-arası alan, kısaca, Güneş Sistemi’miz içinde ve dışında kalan "yaşanabilir gezegen"lerdeki yaşanabilir ortamların araştırılmasını, abiyogenez (prebiyotik kimya) kanıtlarının araştırılmasını, Mars’ta ve Güneş Sistemi’mizde yaşamı, Dünya’daki yaşamın evriminin kökenleri ve erken dönemleri üzerine laboratuvar çalışmalarını ve alan araştırmalarını ve yaşam potansiyelinin Dünya ve uzaydaki zorluklara uyarlanması çalışmalarını kapsar.

Astrofizik, gök fiziği ya da yıldız fiziği, gök cisimlerinin, uzaydaki konumu ile devinimlerindense yapılarını saptamak adına fizik ve kimya ilkelerini kullanan gökbilim dalı.Bu incelemeler için tek bilgi kaynağı gök cisimlerinden yayılan ışık ve diğer elektromanyetik dalgalardır. Bu dalgaları tespit eden aletler vasıtasıyla toplanan bilgiler, fizik ve kimya bilimlerinde elde edilen sonuçlarla karşılaştırılarak değerlendirilir ve yorumlanır

Takip
bozon yıldızlarının çok soğuk olduğunu ele alarak bir normal yıldız ve bozon yıldızı çarpışırsa ne olur ? buyuk bir patlama mı yoksa ?????
Takip
bizim gözlemleye bildiğimiz uzay kısıtlı .James webb uzay teleskobu bizim gözlene bilir uzayımız ne kadar büyütür?

“Bilim, kendi kendini kandırmamanın bir yoludur. İlk kuralı, kendini kandırmamaktır. Çünkü kandırması en kolay kişi, kendinizsiniz.”