Astronomi & Kozmoloji

Anonim
Sonra Cevapla
Takip Et
Evrenin oluşumu, big bang teorisi gibi konuları araştırmak istiyorum. Hangi kitapları okumamı önerirsiniz?

Evrenin Kısa Tarihi - Joseph Silk

Zamanın Kısa Tarihi - Stephen Hawking

Kozmos - Carl Sagan

Büyük Tasarım - Stephen Hawking

Şahsi olarak, araştırmaya başlamadan önce, hayata bakışın değişmesi gerekir. Şu ana kadar araştırmamış olmaya neden olan bakış açısı değişmeden, sadece bilgiyle değişim zor olacağı için, alınacak bilgiye hazır hale gelmek de bir sorumluluktur.

Bunun için de öncelikle Holografik Evren, Güce Karşı Kuvvet gibi hayata bakışı değiştirecek temel kitapların anlaşılmış olması gerek. Okunmuş değil. Anlaşılmış olması gerek.

Hakan Memiş
Sonra Cevapla
Takip Et
Evrenin genişlemesi için bir enerjiye ihtiyacı var fakat bir gün yerçekimi bu enerjiye hakim gelemicek mi ?
Puan Ver
Koralp Erin , Astrofizik meraklısı...

Büyük Çöküş, Büyük Çatlak gibi evrenin sonunda yerçekimin galip geleceği teoriler ve bu teorileri uzun süre destekleyen bilim adamları vardı.

Aslında evrenin sonu, genişleme momentumu ve yerçekimi arasındaki mücadele ile belirlenir. Genişleme oranını Hubble Sabiti (Ho veya H) ile ifade ediyoruz, yerçekimin gücü ise; evrendeki maddenin yoğunluğunu ve basıncına bağlı olarak değişmektedir. Evrenin yoğunluğu, Hubble Sabitinin karesi ile orantılı olan "kritik yoğunluğun" altında ise o zaman evren sonsuza kadar genişleyecektir. Eğer evrenin yoğunluğu "kritik yoğunluktan" daha büyükse; o zaman yerçekimi sonunda kazanacak ve evren Büyük Çöküş olarak adlandırılan teorideki gibi kendi içine çökecektir.

Kritik yoğunluğun yaklaşık değeri; 10-26kg/m^3'tür

Yani formülümüz:

pc = 3H^2 / 8pi G

pc: Kritik Yoğunluk

H: Hubble Sabiti

G: Newtoon Yerçekimi Sabiti

Son yapılan WMAP araştırmaları, evrenin genişlemesinin giderek hızlandığını ortaya koymuştur. Bu da evren sonsuza kadar genişleyecek demektir.

Tüm Sorular

“Bilim, tıpkı bir okyanusun kıyıya vurması gibi direnilmez, şahane ve acımasız bir şekilde büyümektedir.”
Oliver Wendell Holmes