Sibirya'da 40 Bin Yıllık Çok İyi Korunmuş Dev Kurt Fosili Bulundu!

Prehistorik dönemlerden günümüze kadar çok iyi korunmuş olan kurt fosili, kafatası içerisinde beynini de barındırıyor.

Bu yazı, The Siberian Times isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Kafası vücudundan ayrı şekilde bulunan, keşfedilen ilk tam boyutlu Pleistosen kurdu fosili Kuzey Yakutya'nın Abyisky bölgesinde gün yüzüne çıkarıldı.

Bölge sakini Pavel Efimov fosili, 2018 yazında Tirektyakh Nehri kıyısında buldu. Mamut benzeri kürkü ve etkileyici dişleri zarar görmeden günümüze kadar gelmeyi başarmış olan tarih öncesi kurtun öldüğünde iki ila dört yaşları arasında bir yetişkin olduğu düşünülüyor.

40 cm uzunluğunda bir kafaya sahip olan bu prehistorik kurt, günümüz kurtlarından oldukça iri bir vücuda sahipti.
Albert Protopopov

Fosil, Japon bilim insanları tarafından 40,000 yıldan öncesine tarihlendirildi. İsveç Doğa Tarihi Müzesi'nden bilim insanları Pleistosen Dönem'e ait bu yırtıcının DNA'sını inceleyecekler.

Saha Cumhuriyeti Bilimler Akademisinden Albert Protopopov oldukça heyecanlı bir şekilde şöyle diyor:

Bu eşsiz bulgu, yumuşak dokuları korunmuş halde bulunan ilk Pleistosen kurdu niteliğinde. Fosili, hem görünüşünü yeniden canlandırmak adına, hem de günümüz kurtlarının evrimini aydınlatmak için, modern kurtlarla karışılaştırdığımız çalışmalar yapacağız.
CT tarama görüntüsü.
Albert Protopopov

Bulunan Pleistosen kurdunun kafası 40 cm uzunluğunda, bu da boyları 66 ila 86 cm arası değişen modern kurtların tüm vücutlarının neredeyse yarısı bir boyuta denk geliyor.

Etkileyici keşif, Tokyo, Japonya'da Yakutlu ve Japon bilim insanları tarafından hazırlanan görkemli yünlü mamut sergisinde duyuruldu.

Kurt fosilinin yanında, bilim insanları bütün olarak korunmuş mağara aslanı fosilini de sundular.

Bulunan yavru mağara aslanı fosili.
The Siberian Times, YSIA

Tokyo'daki Jikei Tıp Üniversitesi'nden (the Jikei University School of Medicine), kalıntıları CT taramaları üzeirnde çalışan paleontoloji ve tıp profesörü Naoki Suzuki şunları söylüyor:

Bulunan fosillerin kasları, organları ve beyinleri oldukça iyi durumda. Günümüz aslan ve kurtlarını fosillerle karşılaştırarak, bu tarih öncesi türlerin fiziksel kapasitelerini ve ekolojilerini belirlemek istiyoruz.

Spartak adı verilen yavru aslan, 40 cm uzunluğunda ve yaklaşık 800 gram ağırlığında. Bilim insanları yavru aslanın doğumdan hemen sonra öldüğünü tahmin ediyorlar.

• Çeviri Kaynağı: The Siberian Times
  • The Siberian Times. Still Snarling After 40,000 Years, A Giant Pleistocene Wolf Discovered In Yakutia. (2019, Haziran 07). Alındığı Tarih: 08 Haziran 2019. Alındığı Yer: The Siberian Times

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2019 00:34:09 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7827

“Sanat olmasaydı, Dünya'nın kabalığı dayanılmaz olurdu.”