"Hareketin" Kökenine Dair En Eski Bulgu!

1 dakika
6,885 Okunma Sayısı
Notlarım

"Hareketin" evrimsel kökenine dair şimdiye kadar bilinen en eski fosil Afrika/Gabon'da elde edildi. Son bulgu 570 milyon yıl öncesine ait iken, yeni keşfedilen fosil 2.1 milyar öncesine ait ait!

Araştırmacılar bu canlının, atmosferin deoksijenizasyonunda bir tepe sonucunda zengin biyoçeşitlilik ile birlikte oluştuğunu ve sakin, sığ deniz ortamında evrimleştiğini gösterdi. 3D mikro-tomografi yöntemi ile deniz tabanındaki sığ çamurda hareket izleri incelendi.

İzler, yüzeysel tortul tabakalar arasında halı oluşturan fosilleşmiş mikrobiyal biyofilmlerin yanında bulundu.

En eski hareketli fosil izlerine dair bilinen önceki örnek. Söz konusu kalıntı 570 milyon yıllık.
Science Daily

Tek sorun, bu çok hücreli organizmanın nasıl bir görüntüye sahip olduğunun tam olarak anlaşılamaması oldu.

Birtakım hipotezlere göre günümüz amip kolonilerinin birleşmesinden oluşan sümüklüböcek görünümüne sahip olduğu düşünülüyor. Söz konusu organizmanın ameboid (amipsi) hareket yöntemi kullandığı izleniyor.

Fakat bu hareketin, başarısız bir evrimsel girişim mi yoksa günümüz hareketin atasal özelliği mi olduğu tam olarak bilinmiyor.

1. Türev İçerik Kaynağı: Science Daily | Arşiv Bağlantısı