Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, Science Daily isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

"Hareketin" evrimsel kökenine dair şimdiye kadar bilinen en eski fosil Afrika/Gabon'da elde edildi. Son bulgu 570 milyon yıl öncesine ait iken, yeni keşfedilen fosil 2.1 milyar öncesine ait ait!

Araştırmacılar bu canlının, atmosferin deoksijenizasyonunda bir tepe sonucunda zengin biyoçeşitlilik ile birlikte oluştuğunu ve sakin, sığ deniz ortamında evrimleştiğini gösterdi. 3D mikro-tomografi yöntemi ile deniz tabanındaki sığ çamurda hareket izleri incelendi.

İzler, yüzeysel tortul tabakalar arasında halı oluşturan fosilleşmiş mikrobiyal biyofilmlerin yanında bulundu.

En eski hareketli fosil izlerine dair bilinen önceki örnek. Söz konusu kalıntı 570 milyon yıllık.
Science Daily

Tek sorun, bu çok hücreli organizmanın nasıl bir görüntüye sahip olduğunun tam olarak anlaşılamaması oldu.

Birtakım hipotezlere göre günümüz amip kolonilerinin birleşmesinden oluşan sümüklüböcek görünümüne sahip olduğu düşünülüyor. Söz konusu organizmanın ameboid (amipsi) hareket yöntemi kullandığı izleniyor.

Fakat bu hareketin, başarısız bir evrimsel girişim mi yoksa günümüz hareketin atasal özelliği mi olduğu tam olarak bilinmiyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/07/2019 06:41:07 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7621