Nikola Tesla, Albert Einstein'ın "Deli" Olduğunu ve İnsanları Aldattığını Düşünüyordu!

Tesla'nın Einstein'a ve Görelilik Teorisi'ne Yönelik Saldırılarının Kısa Bir Özeti...

Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Büyük mucit Nikola Tesla, 11 Temmuz 1935 günü yayımlanan The New York Times gazetesine verdiği bir demeçte, gelmiş geçmiş en önemli bilim insanlarından biri olan Albert Einstein ile ilgili şunları söylüyordu:

Einstein’ın görelilik çalışmaları göz alıcı bir matematiksel kılıftan ibarettir. Bu kılıf, insanları büyüler, etkiler ve bir yandan da altında yatan hataları gizler. Einstein’ın Teorisi, cahil insanların onu bir kral gibi görmesi için mor renkte giysiler giyen bir dilenci gibidir. Teorinin yandaşları, bilim insanı olmaktan ziyade metafizikçilerden ibarettir.

Aslında bu sözler, Tesla'nın Einstein hakkındaki çok daha uzun bir "saldırı"sının ufak bir kısmıdır. Ancak bu ufak kesit bile, Tesla'nın Einstein konusundaki öfkesini görmeye yeterlidir.

Yukarıdaki sözün geçtiği gazete küpürü.

Örneğin söz içinde geçen "mor renk" ile ilgili söyledikleri, gerçekten son derece acımasızdır. Batılı kültürde mor renk, İncil'de de geçtiği gibi eski zamanlarda zor elde edildiği için "saltanat"a işaret etmektedir. Bizim kültürümüzde bu, "kadife kumaş" demek gibi... Tesla, Einstein'ı ve teorisini "cehalet" ile suçlamakla kalmıyor, bu teorinin amacının insanların kafasını karıştırarak hatalarını gizlemek olduğunu da açıkça iddia ediyordu.

Tesla, yeni keşfiyle ilgili olarak:
Tesla, yeni keşfiyle ilgili olarak: "Öyle basit ki, Einstein'ın görelilik teorisini iptal edecek." diyor.

"Uzun Saçlı Bir Deli!"

Tesla, 1934 yılında yazdığı "Tanrısal Dedikodunun Parçaları" (İng: "Fragments of Olympian Gossip") başlıklı şiirinde şunları söylemektedir:

Çok üzgünüm, Sir Isaac, sizin ününüzü kıstılar,

Sizin büyük biliminizi alt üst ettiler,

Şimdi uzun saçlı bir deli, Einstein isimli,

Sizin tüm öğretilerinizi bozuyor.

Diyor ki: madde ve kuvvet dönüştürülebilirdir,

Sizin değişmez yasalarınızı yalanlıyor.

Tesla,  75. doğumgünü şerefine verilen galada, Einstein'ın "E=mc2" formülüyle ilgili şunları söylüyordu:

Ben bugüne kadar sayısız atomu birbiriyle çarpıştırdım, hiç de dikkate değer bir enerji açığa çıkmadı.

Bunu diyen Tesla, ilk parçacık hızlandırıcısının icadından 50 yıl önce bu iddiada bulunuyor. Tabii ki hayatında atom falan çarpıştırmamışken...

Einstein'ın Cevabı

Doğum gününü kutlayan şu mektubu atmıştı:

Sevgili Bay Tesla,

75. doğum gününüz olduğunu ve yüksek-frekanslı akımlar ile ilgili çalışmalarınızı duymaktan memnuniyet duydum. Bunlar, alandaki çalışmalara harika katkılar sağlayacaktır. Yaşamınızdaki tüm çalışmalarda başarılar dilerim.

Ve aynı Einstein, Tesla'nın da desteklediği ama aralarında yer almadığı "Einstein'a Karşı Olan 100 Yazar" ile ilgili kitapçıkla ilgili şu yorumu yapmakla yetindi:

Eğer ki karşıtlıkları bilimsel olsaydı, sadece 1 yazar yeterli olurdu.
  • Tesla Collection. Bonus Volume-New York Sun Tesla Clipping File 1930-1945. (1970, Ocak 01). Alındığı Tarih: 12 Kasım 2019. Alındığı Yer: Tesla Collection
  • N. Tesla. Fragments Of Olympian Gossip. (1934, Ocak 01). Alındığı Tarih: 12 Kasım 2019. Alındığı Yer: PBS
  • M. Seifer. Tesla Vs. Einstein: The Ether & The Birth Of The New Physics. (2019, Kasım 12). Alındığı Tarih: 12 Kasım 2019. Alındığı Yer: New Dawn Magazine

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 18/11/2019 10:32:21 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4077

“Evrimin ışığındaki biyoloji, belki de entelektüel olarak en tatmin edici ve ilham verici bilimdir.”
Theodosius Dobzhansky