Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrimin yapabileceklerinin bildiğimiz bir sınırı bulunmadığı için (belki fizik ve kimya yasalarını sınır belirleyebiliriz), evrimin bir mekanizması olan Yapay Seçilim'i kullanan insanların da yaratabilecekleri yeni hayvan tiplerinin pratikte bir sınırı bulunmuyor. Başkir Kıvırcığı ya da kısaca "Kıvırcık" olarak da bilinen bu at, Kuzey Amerika'da insanlar tarafından evrimleştirilmiş bir at çeşididir. Sakin, zeki ve arkadaş canlısı kişilikleriyle bilinirler. Ayrıca çok dayanıklı atlardır ve kolay kolay kavga etmeye yanaşmazlar.

Bu atların kesin kökeni henüz tam olarak bilinmememektedir. Amerikan Başkir Kıvırcığı olarak bilinen spesifik bir kıvırcık at çeşidine ilk defa 20. yüzyılda ABD'nin Nevada eyaletinin Eureka bölgesinde yaşayan John Damele rastlanmıştır. O zamanlarda yabani atlar oldukça yaygın olsa da, bu şekilde kıvırcık ve arkadaş canlısı atlara rastlamak çok güçtür. Ancak genel olarak kıvırcık atların nerede ve hangi insan gruplarınca evrimleştirildiği net değildir. Hatta bunların adında geçen "başkir" sözcüğünün işaret ettiği Başkir atlarıyla ata-torun ilişkisi olduğu konusu da tartışılmakta olan bir konudur.