Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı olarak kendisini popüler bilim düzeyinden sıkılmış, artık evrimi akademik bir boyutta öğrenmeye hazır hisseden, evrimsel matematiği merak eden okurlarımız için yeni bir video eğitim dizisine başladık. "İleri Düzey Öğrenciler İçin Evrim" başlıklı video dizimiz, halihazırda ABD'de okutulmakta olan bir üniversite dersinin slaytlarını kullanarak evrimsel biyolojinin detaylarını ve daha fazlasını öğrenmek isteyen okurlarımız için hazırlanıyor. Aslında bu eğitimler, Evrim Ağacı olarak kendi içimizde düzenlediğimiz eğitimlerin video kayıtları, dolayısıyla şeffaflık kapsamında sizlerin de bu eğitimlere erişebilmenizi de sağlamış olacağız.

İzlemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Ayrıca Evrim Ağacı YouTube kanalına abone olmayı unutmayınız!

İyi seyirler!

Görsel: Bilimde "bilimsel olan" ve "bilimsel olmayan" şeyler arasında o kadar bulanık bir çizgi yoktur. Test edilebilir, tekrarlanabilir, farklı açılardan yaklaşıldığında aynı sonuçları veren, öngörülerde bulunup bu öngörüleri test etmemizi sağlayan, her bir ön varsayımı ayrı ayrı bilimsel olarak test edilebilir olan, dolaylı verilere değil doğrudan tekrar edilebilir araştırmalara dayalı olarak ileri sürülmüş, zamanın ve bilimin testlerinden geçebilmiş argümanlar bilimseldir. Bunların hepsi henüz "gerçek" olmayabilir; ancak bilimsellik kriterleri o kadar da anlaşılmaz veya muğlak değildir. Nasıl ki jeoloji anlatılırken, günümüzde halen inanılmaz bir şekilde varlığını sürdüren "Düz Dünyacılar" ve iddialarına bilim kurumlarında (okullarda, üniversitelerde, vs.) yer verilmiyorsa, nasıl ki biyoloji derslerinde "leylekler tarafından getirilen bebekler"den bahsetmiyorsak ve biyolojik üremeyi anlatıyorsak, evrimden bahsederken de bilimin karşısına sözde açıkalmalar olarak sürülen diğer bilim dışı açıklamalar öğretilemez. Bunların yeri bilim kurumları ve yuvaları değildir. Onların öğretilmesi için de özel alanlar inşa edilmiştir, dileyen buralara giderek öğrenebilir.