Gökalp Hamamcıoğlu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"Evrim teorisini insanlar tartışıyor, sorguluyor; çünkü insanlık tarihi boyunca geçen süre, yaşam döngüleri yıllar olan çoğu canlının evrimlerinin dış görünümlerine yansıyacak değişiklikler yaratmasına yetecek süreden çok kısadır. Oysa antibiyotiklerin keşfinden sonraki 50-60 yıl içinde bakterilerin seçilim baskısı sonucu evrimleşerek bilinen antibiyotiklerin çoğuna direnç azanması, evrimin sadece bir insanın ömrü kadar sürede bile izlenebilen en mükemmel deneydir.

Dünya'nın önde gelen üniversitelerinden birinde Moleküler Pataloji araştırmaları yapan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Dünya üzerindeki hiçbir saygın üniversitenin, biyolojik bilimler bölümlerinde çalışan hiçbir bilim insanı, evrimin var olmadığını iddia etmemektedir. Bunu diyecek olursa, insanlar ona gülmez bile, ancak acırlar. İnternette bulunan ve araştırmalarımız esnasında her gün faydalandığımız veritabanları genlerin ve dolayısıyla protein yapının benzerliği üzerine kurulmuştur. Açıkçası, popüler kültürde yansıtıldığı gibi "Bilim insanları şunu bunu reddetmiştir." diye bir durum da yoktur; bilim insanlarının hiçbiri bunu tartışmaz bile.

Evrim, biyolojik bilimlerin alfabesidir. Onu reddetmek, ancak bir dil bilimleri profesörünün "Ben alfabeye inanmıyorum." demesine benzer.

Gökalp Hamamcıoğlu (Viyana Üniversitesi Moleküler Biyoloji Bölümü)

Yasal Uyarı: Evrim Ağacı, bahsi geçen şahsın ismini ve fotoğrafını kullanma iznine sahiptir. İzinsiz olarak kullanılamaz.

Kaliforniya Sekoyası