Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bir aralar pek meşhur olan bu "evrene olumlu mesaj gönderme" safsatası, çoğunluk evrene mesaj göndermekle eline bir şey geçmeyeceğini fark etmiş olduğundan mıdır nedir, neyse ki giderek toplumdan eleniyor gibi gözüküyor. Ancak geride bu tip hoş karikatürler kalıyor.

Uzaya olumlu mesajlar gönderip bir şeyler olmasını beklemek yerine, internet üzerinden astronomi, astrobiyoloji ve biyoloji dersleri alarak, bir teleskop edinerek Evren'i tanımamıza katkı sağlamaya çalışabilirsiniz.

Çünkü çalışan iki el, "Evren'e olumlu mesaj gönderen" binlerce elden daha çok iş yapacaktır.

Şaka bir yana, neyse ki son zamanlarda azalarak bitmiş olan bu "kuantumcu evrene enerji gönderme" furyası ne tuhaftı! Secret ile evrene mesaj gönderen mi ararsınız, meditasyon yaparak "kuantum sıçrama" (?) yapacağını umanlar mı... Ne yazık ki insanların paralarını ve zamanlarını çalmak, kuantum fiziği gibi karmakarışık ve üst düzey bir bilim sahasından 3-5 terim çalıp, onu saçma sapan hayallerle süsleyip halka satmak kadar basit!

Devasa kainatın sizin mesajlarını dinleyebileceği bir yapısı bulunmuyor.

Selçuk Erdem

Bu hayatta bir şeyler başarmak istiyorsanız, tek yolunuz kendi kendinize çalışmaya koyulmak ve baş koyduğunuz yolda benzer emelleri olan diğer insanlarla dayanışmak...

Sizi sizden başka kimse kurtaramaz!

Ha bu arada... Görseldeki el hareketine benzeyen oluşuma "Anahtar Deliği Nebulası" adı veriliyor. Carina Nebulası içerisindeki ufak bulutsulardan bir tanesi. O "ufacık" oluşumun çapı yaklaşık 7 ışık yılı kadar! Yani üç aşağı beş yukarı 66.230.000.000.000 (66.2 trilyon) kilometre!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/11/2019 20:01:34 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4998

“Bilimde duyduğumuz en heyecan verici olan ve bir keşfe en çok kapı aralayan laf, 'Evreka!' değil, 'Hmm, bu çok tuhaf.' lafıdır.”
Isaac Asimov