Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

...fotoğraftaki gibi gözükürdü. Fotoğrafta, en yakın komşumuz Andromeda Galaksisi, gökyüzünde kapladığı gerçek alanda, sadece daha parlak şekilde gösterilmiştir. Andromeda (diğer isimleriyle Messier 31, M31 ya da NGC224), bizden 24.000.000.000.000.000.000 kilometre uzaktadır. Bu, yaklaşık 2.5 milyon ışık yılına denk gelmektedir. Yani ışık hızında giden bir aracınız bile olsa, ona ulaşmanız 2.5 milyon yıl sürerdi.

2.5 milyon yıl önce Dünya'da, (biri biz Homo sapiens türü olmak üzere) bugün bildiğimiz en az 13-14 türüyle Homo cinsinin bile henüz evrimleşmediği düşünülecek olursa, yola çıktıktan sonra Andromeda'ya vardığınızda, Dünya'nın ne kadar değişeceğini hayal edebilirsiniz. Siz ışık hızında giderken zaman sizin için tamamen dururdu ve yaşlanmazdınız; ancak Andromeda'ya ulaştığınız anda, Dünya'da takvimler 2.5 milyon yıl sonrasını gösteriyor olurdu!

Galaksimiz Samanyolu'nda "sadece" 200-400 milyar yıldız bulunurken, 2006 yılında yapılan bir analize göre Andromeda'da 1 trilyon civarında yıldız bulunuyor! Ayrıca Samanyolu Galaksisi 850.000.000.000 Güneş kütlesine sahipken, Andromeda Galaksisi 1.500.000.000.000 Güneş kütlesine sahiptir.

Bir de... Samanyolu Galaksisi ile Andromeda Galaksisi'nin günümüzden 3.75 milyar yıl sonra çarpışarak tek bir galaksiye dönüşmesi beklenmektedir. 3.75 milyar yıl önce daha ilk canlılığın, cansızlık içerisinden kimyasal evrim sayesinde yeni yeni oluştuğu düşünülecek olursa, 3.75 milyar yıl sonra "kim öle, kim kala" demek oldukça yerinde olacaktır.

Andromeda ile ilgili tüm yazılarımıza buraya tıklayarak erişebilirsiniz.

Kaynak: ScienceDump