Gece Modu

Bu yazı, Dorkly isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Her ne kadar Pokemon 1990'lar gençliği için evrimle tanışmak ve hayal gücünün sınırlarını zorlamak için harika bir fırsat olduysa da, ne yazık ki son derece çarpık bir evrimleşme algısını da toplum içerisinde yerleştirmedi değil.

Pokemon'daki karakterler "evrimleşirken", bir birey farklı görünümlü bir diğer bireye "dönüşmekte" idi. Ancak evrim, böyle yaşanan bir süreç değildir. Evrimsel süreçte bireyler evrimleşmezler; popülasyonlar evrimleşir. Evrim, bir bireyin ömrü içinde yaşanmaz; nesiller geçtikçe yaşanır. Dolayısıyla Pokemon, evrimsel süreçle ilgili bu iki temel gerçeğin her ikisini de hatalı yansıtmaktadır.

Aşağıdaki karikatürde Charmander'ın ağzından da dinleyebileceğiniz gibi, tüm türler evrimleşir. Evrim, tanımı gereği, tekil bir canlı bireyinin geçirebileceği bir süreç değildir. Nesiller boyunca meydana gelir ve tipik olarak yaygın hale gelmesi ve gözlenebilmesi için en az birkaç yüz bin yıl gerekir. Dahası, evrimleşen bireyler değildir. Canlı popülasyonları ve onların özelliklerinin genetik dağılımıdır.

Charmander ve Evrim

Dolayısıyla, her ne kadar tekil bir Charmander bireyinin özellikleri ve genetik yapısı değişmeyecek olsa da, Charmander popülasyonlarının genetik ve fiziksel özelliklerinin dağılımı nesiller içinde değişecektir. Genetik mutasyonlar meydana gelecek ve seçilim ile faydalı olanlar seçilecek, diğerleri elenecektir. Böylece en uyumlular çoğalacak ve yayılacaktır.

Yani bir Charmander her zaman Charmander olarak kalacaktır. Ancak Charmander popülasyonu, yeni yavru Charmander'lar ürettikçe, bunlar bir önceki nesilden bir miktar farklı olacaktır. İşte bu, mikroevrimdir. Bu ufak farklılıklar nesiller boyunca birikerek Charmander'ların çok farklı (örneğin bir Charmaleon veya Charizard gibi) görünmesine neden olabilir. İşte bu da makroevrimdir.

Evrendeki her şeye bilimsel perspektiften bakmak mümkün!

Bir türün bir anda bir başta türe dönüşüvermesi, bugüne kadar evrimsel biyolojinin ve genel olarak bilimin bize öğrettikleriyle taban tabana zıttır. Böyle ani değişimler asla yaşanmaz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 15/10/2019 03:17:37 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3254

“Yapmayı düşündüğünüz işlerle nam salamazsınız.”
Henry Ford