Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"İnsanların %9'unun ya da %99'unun evrimi kabul veya reddetmesi konuyla alakasızdır. Gerçeklere demokrasiyle ulaşılmaz!"

Evet, bu söz ilk duyulduğunda insana "saldırgan" ya da "öfkeli" geliyor olabilir; ancak duygulardan arınmış bir şekilde durup bir düşünün... Anonim olarak geçen bu söz, çok doğru bir noktaya parmak basıyor ve sadece Evrim Kuramı ile ilgili değil, bilimin genel mantığıyla ilgili nokta atışı yapıyor.

Dünya'daki insanların tamamı Evrim Kuramı'nı ya da incelediği kavram olan, evrim adı verilen doğa yasasını reddediyor olabilir. Önemli olan bu reddedişin hangi sınanabilir, tekrar edilebilir, test edilebilir, yanlışlanabilir ve genel olarak "bilimsel" nedenlere dayandırıldığıdır. Eğer ki bilimsel bir temellendirmeye dayanılarak reddedilemiyorsa, Dünya'daki tüm insanların evrimi reddetmesi (ve benzer şekilde kabul etmesi de), gerçekleri değiştirmeyecektir. Örneğin, henüz keşfetmediğimiz veya şu anda farkında bile olmadığımız fizik, kimya, biyoloji yasaları etrafımızda durmaksızın işliyor olabilir. Bunları şu anda bilmiyor oluşumuz, onların gerçekliğini etkilemeyecektir. Onları keşfettiğimizde bir grup densizin, hiçbir bilimsel temele dayanmaksızın bu doğa yasalarını reddetmesi, buna yönelik sosyal medya oluşumları ve kampanyalar başlatması da bu gerçekleri değiştirmemektedir. Zira bunların varlığı, bizlerin görüşüne, oyuna, fikrine bağlı değildir!

Örneğin evrim, bir doğa yasasıdır, bilimsel bir gerçektir. Onun neden ve nasıl çalıştığını inceleyen bilim dalına Evrimsel Biyoloji, bu bilim dalının merkezindeki teoriye ise Evrim Teorisi adı verilir. Evrenin yapısı, dokusu ve temel işleyişi değişmediği sürece, evrim her daim var olacaktır. Canlılar değişecek, farklılaşacak, türleşecek, yeni türler evrimleşecektir. Evrim Teorisi ise zaman içerisinde değişmeye, gelişmeye, güçlenmeye açıktır. Çünkü evrim yasasının nasıl çalıştığını daha iyi anladıkça, o doğa gerçeğiyle ilgili teorimizi daha da güçlendirebiliriz. Son 150 yıllık evrimsel biyoloji tarihinde yapılan da budur. Bundan sonraki asırlarda da bu yapılmaya devam edecektir. Ancak bizim bu "doğa yasasını algılamamıza yönelik serüven" içerisinde hangi evrede olduğumuz, o doğa yasasının gerçekliğinden tamamen bağımsızdır. Örneğin kütleçekimini çok çok iyi anlıyor olmamız, onu daha gerçek yapmamaktadır. Benzer şekilde, evrimi az anlıyor oluşumuz, evrimin daha az gerçek kılmamaktadır. Ya da onu daha iyi anladıkça, evrim de giderek daha gerçek hale gelmemektedir. Bunun anlaşılması büyük öneme sahiptir. Yasa yasadır. Biz zamanla onu keşfederiz ya da keşfetmeyiz. Anlarız ya da anlamayız.

Yani doğadaki gerçekler, bizlerin algısı ve kavrayışından bağımsızdır. Biz onları anlasak da, anlamasak da işleyişlerini sürdüreceklerdir. Biz kabul etsek de, etmesek de canlılar evrimleşmiştir, evrimleşmektedir ve evrimleşecektir. Bu gerçeği tüm insanlar toplanıp oylasalar da değiştiremezler. İnsanların gücü buna yetmez. Çünkü gerçekler demokratik değildir. Bilimsel gerçeklere demokrasiyle ulaşılmaz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/07/2019 16:31:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/911