Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Cincinnati Üniversitesi'nden mikrobiyolog olarak mezun olan Zachary Copfer, bilimden duyduğu heyecanı sanatla ifade etmenin ilginç bir yolunu keşfetmiş: bakteriyografi. Copfer, geliştirdiği bu ilginç sanat sayesinde doğadan ve bilimden daha büyük haz alabilmeye başladığını söylüyor. Sitesinde şöyle yazıyor:

"Benim metotlarım çoğu zaman çağdaş sanat ile modern bilimsel uygulamaların bir bileşimidir. Bu sayede, bilimsel teoriler içerisinde yatan güzelliği ve şairane havayı daha derin bir şekilde araştırabiliyorum."

Bakteriyografi, basit tabiriyle istenen bir görüntüyü bakterileri kullanarak yaratmak anlamına geliyor. Yapılan ise basitçe, fotoğrafı çizilmek istenen görüntünün negatifini bir maske olarak kullanarak, bir petri kabını radyasyona maruz bırakmak. Radyasyonun geçtiği bölgelerde herhangi bir bakteri oluşumu görülmüyor; ancak geçmediği yerlerde bakteriler büyüyerek koloniler kuruyorlar. Ancak koloni kurabildikleri bölgeler, aynı zamanda çizilmek istenen figürün hatlarını oluşturmuş oluyor. Copfer şöyle anlatıyor:

"Bu yöntem karanlık oda fotoğrafçılığına çok benziyor. İki farkı var: agrantisör (büyülteç) yerine radyasyon kaynağı kullanılıyor ve fotona duyarlı kağıt yerine bakteri emülsiyonuna sahip bir petri kabı kullanılıyor."

Ürünler ise şu şekilde:

Kaynak: Science to the Power of Art

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/07/2019 23:55:51 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2433