Arı Fosili Atalarımızın Yaşam Alanlarına Dair İpucu Veriyor.

2 dakika
922 Okunma Sayısı
Notlarım

1924 yılında keşfedilen ve Taung Çocuğu olarak bilinen kuyruksuz iri maymun benzeri Australopithecus kafatası, insanın evrimine bakış açımızı değiştirdi. O dönemler Avrasya'da evrildiği düşünülen insanların Afrika'da evrilmiş olduğuna dair ipucu verdi.

Aynı kazı alanında daha sonra hiç bir hominin buluntusu ele geçmedi. Fakat fosilleşmiş bir arı yuvası, 3 milyon yıl önce yaşamış bu öncül insanların yerel yaşam alanlarına dair yeni veriler sunuyor, ayrıca daha fazla fosilin keşfedilmeyi bekliyor olabileceği konusunda ipucu veriyor.

Taung Çocuğu kafatasının içinde bulunan taşların mağaraların yapısındakine benzer kireçtaşı olduğu tahmin ediliyordu.

Londra Üniversitesi'nden Philip Hopley, "Bütün diğer Güney Afrikalı hominin buluntuları kireçtaşından oluşmuş mağara tabakalarından geldi." diyor. Buna 2008 yılında bulunan Australopithecus sediba ve 2013 yılında bulunan etkileyici Homo naledi buluntuları da dahil.

Fakat 2013'te Hopley ve ekibi bir alternatif önderdi: Taung Çocuğu 2,8 milyon yıllık yüzey toprağında korunmuş olabilir.

2010 yılında Hopley ve ekibinin Taung'da bulduğu fosilleşmiş arı yuvası bu fikirlerini destekliyor. Bulunan yuvanın yüzeye yuva yapan günümüz arılarının antik akrabaları olduğunu düşünüyorlar.

Arı fosili çevreye dair kanıtlar sunuyor.
Parker et al. 2016

Taung'daki diğer fosil böcek aktivitelerinin kanıtları ile birlikte, araştıcılar Taung Çocuğu'nun mağara taşlarının değil kurak ve çiçekli bitkilerle dolu bir yaşam alanı gösteren taşların arasında bulunduğu sonucuna vardılar.

Araştırıcılara göre, öncül insanların yaşadığı bölgelerde böceklerle ilgili fosillerin yaygın olmasına rağmen, onların bu yaşam alanlarını anlamak için sahip oldukları potansiyel dikkate alınmadı.

Hopley bu sonucun Taung'da gelecekte yapılabilecek fosil keşifleri için umutları artırdığı görüşünde. Taung Çocuğu'nun bulunduğu yerin çevresinde daha fazla hominin fosili elde edebilmek için çalışmalar sürüyor.

Eğer fosilin bulunduğu bölge açık savana benzeri bir yaşam alanıysa, Taung'da bakılması gereken yerler çoğalacak gibi görünüyor. Hopley, "Bu araştırma gösteriyor ki, düşünüldüğünden daha fazla yerde hominin fosili bulma ihtimalimiz var." diyor.

Tabakalı Tartışma

Herkes aynı fikirde değil. Daha önce uzun zaman Taung'da çalışmış olan Ohio State Üniversitesi'nden Jeffrey McKee, "Arı fosili gerçekten büyüleyici ve araştırıcılar gerçekten güzel ve detaylı bir iş çıkarmış." diyor. Fakat Taung fosilinin arı fosillerinin aksine yüzey toprağı tabakasından değil mağara tabakasından gelen taşlar içinde korunmuş olduğunu düşünüyor.

Hopley ise buna katılmıyor, "Arı fosilleri Taung Çocuğu'nun bulunduğu tamamiyle aynı tortu kalıntılarından geliyor." diye ekliyor.

Tabii ki her iki araştırıcı da, Taung'da bulunabilecek yeni hominin fosillerinin çok heyecan verici bir gelişme olacağı konusunda aynı fikri paylaşıyor.

1. Çeviri Kaynağı: New Scientist | Arşiv Bağlantısı