Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Kip Thorne'un "The Science of Interstellar" kitabı, "Yıldızlararası Bilimi" adıyla Alfa Yayınları tarafından dilimize kazandırılıyor. Evrim Ağacı olarak biz de, son derece önemli içeriklere sahip olan bu filmle ilgili 2 adet makale yayınlamıştık (birisi Doç. Dr. Kerem Cankoçak tarafından kaleme alınmıştı), onlara şu bağlantılardan erişebilirsiniz:

1. evrimagaci.org/fotograf/71/6710">Yıldızlararası (Interstellar) Filminin Bilimsel Analizi
  2. evrimagaci.org/makale/173">Yıldızlararası (Interstellar) Filminin Bilimsel Arkaplanı ve Kuramsal Analizi

Alfa Bilim Dizisi'nde yayımlanacak olan kitap, kara delikler, solucan delikleri, bükülmüş zaman, tekillikler, kuantum kütleçekim, kütleçekim sapmaları ve beşinci boyuttan, Christopher Nolan’ın teseraktına kadar filmin dayandığı bilimi ve gerek hikâyede gerekse de özel efektlerde oynadığı rolü canlı bir biçimde açıklıyor.

İlk fikir aşamasından başlayarak filme katkı veren ünlü fizikçi Kip Thorne, kaleme aldığı bu kitapta bilimsel gerçeklerin bilimkurgu kadar garip ve ilgi çekici olabildiğini gösteriyor.

Düzenleyen: ÇMB