Trilobit Böcekleri

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu son derece ilginç böceklerin ismi, Dünya'nın en eski sert kabuklu canlıları arasında olan trilobitlere olan şekilsel benzerliklerinden gelmektedir. Evrimsel olarak yakın bir akrabalıkları bulunmaz. Hoş, bu canlılara ait pek fazla şey de henüz bilinmiyor. Hatta şu anda yaşamayan ve yüz milyonlarca yıl önce soyu tükenmiş trilobitlere dair bilgilerimiz muhtemelen bu böceklere ait bilgilerimizden çok daha fazla. Trilobitlerle ilgili bilgi almak için "Trilobitler, Gözleri ve Evrim" başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Trilobit böcekleri ise, Platerodrilus cinsine mensup olan kın kanatlı böceklerdir. Kimi zaman Duliticola olarak da bilinirler. Dişileri her zaman larva düzeyinde kalır ve asla yetişkin hale ulaşamaz. Bu halleriyle dişiler sadece 40-80 milimetre uzunluğa erişebilirler. Vücutları koyu renklidir ve kafaları üzeride pullu yapılar vardır. Bu nedenle trilobitleri andırırlar.

Erkekler ise dişilerden bile ufaktır! Sadece 8-9 milimetre boya erişirler. Sıradan bir böceğe benzerler.

Bu canlılar bugüne kadar sadece Güney Doğu Asya'da görülmüştür. Fotoğraftaki böcekler, Malezya'nın Palau Pinang bölgesindeki George Town kentinde 23 Eylül 2014'te gözlenmiş ve fotoğraflanmıştır.

2. Project Noah

Taklitçi Ahtapotu Taklit Eden Balık!

Gözümle Gördüğüm ve Telefonumun Çektiği