Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Meraklı birey.

Zonguldak'ta, deniz kenarındaki kayaların tepesinde Evrim Ağacı olarak fotoğrafladımız utangaç, ama bir o kadar da meraklı bir Darevskia bithynica tristis alt türü.

Renk varyasyonları oldukça dikkat çekicidir. Kuyruğunu kaybeden kertenkelenin rejenere olan yeni kuyruğu farklı paternlere sahip olabilir. Aynı zamanda kuyrukları, boyutları kadar uzun olabilir. Evrimsel Tarih ve Taksonomi

Önceden Trabzon kertenkelesi diye bilinen Darevskia rudis alt türü iken; son genetik analizlerle yeni tür olarak atandı.

Bolu'da gözlemlediğimiz Darevskia bithynica tristis alt türü.

Genelde kayalık alanlarda, denize yakın nemli bölgeleri severler. Karadeniz bölgesindeki tek D. bithynica alt türüdür. D. bithynica bithynica isimli diğer alt tür ise Bursa'nın güneyinde ve Uludağ'ın Kirazlı ilçesinde yayılım gösteriyor.

Kayaların arasında böcekler ile beslenen bu canlılar, aynı zamanda günün büyük kısmını güneşlenerek geçirirler.

• MÉHELY, 1909. Herpetology. (2020, Mart 05). Alındığı Tarih: 05 Mart 2020. Alındığı Yer: Reptile Database

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2019 00:38:48 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5244

“Bizler gibi ufacık türler için Evren'in sınırsızlığına dayanabilmemizin tek yolu sevgidir.”