Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Uzayın genişlemesi dursaydı zamanın akışı da durur mu?

Eğer uzayın genişlemesi birden bire veya kısa bir süre içinde dursaydı zamanın da durması söz konusu olur muydu?
Gökhan Kahraman
Bilim ve felsefe sevdalısı

Merhabalar. Öncelikle zamanın ne olduğunu anlamamız lazım. Zaman somut bir nesne değildir görülmez, duyulmaz. Genelde Fizikçiler zamanı geçmişten geleceğe doğru ilerlemesi olarak tanımlarlar. Temel olarak, bir sistem değişmiyorsa, zamansızdır. Zaman, üç boyutlu uzayda olayları tanımlamak için kullanılan gerçekliğin dördüncü boyutudur.

Termodinamiğin ikinci yasası, yalıtılmış bir sistem içinde sistemin entropisinin sabit kaldığını veya arttığını belirtir. Evren izole bir sistem olarak kabul edilirse, entropisi (düzensizlik derecesi) asla azalmaz. Başka bir deyişle, evren daha önceki bir noktada tam olarak aynı duruma geri dönemez.

Tüm Reklamları Kapat

Evren söz konusu olduğunda, zamanın bir başlangıcı vardı. Başlangıç ​​noktası, Büyük Patlama'nın meydana geldiği milyar yıllar önceydi. Evren sonsuza kadar genişlerse, zaman devam ederdi. Yeni bir Büyük Patlama meydana gelirse, zaman çizgimiz sona erecek ve yenisi başlayacaktı. Parçacık fiziği deneylerinde, rastgele parçacıklar bir boşluktan doğar, bu nedenle evrenin durağan veya zamansız hale gelmesi olağangörünmüyor. Zamanın tanımı ve hakkındaki ek bilgiler bu şekilde peki

zaman gerçek mi?

Tüm Reklamları Kapat

Bilim adamları, filozoflar... zamanın doğası üzerine kafa yormuşlardır. Bazı filozoflar ve fizikçiler, zaman olarak deneyimlediğimiz şeyin sadece bir yanılsama, bilincimizin bir eseri olduğunu savundular. Bu görüşe göre, zamanın geçişi gerçek değildir; geçmiş ve gelecek zaten tüm boyutlarıyla var olurlar, aynı şekilde uzayın tamamı zaten var olur. Fizikçi Sean Carroll'a göre , zamanın akışı olarak algıladığımız şey, çevremizden gelen duyusal bilgileri işlerken beynimizin çalışma şeklinin bir yan ürünüdür.

Uzay zamanı unutmayalım Uzayzaman, uzayın üç uzaysal boyutunu alan ve onu dört boyutlu bir süreklilik için zamanın boyutuyla birleştiren bir evren modelidir. Evrendeki herhangi bir nesnenin konumu, Kartezyen koordinatlarda x, y ve z gibi bir koordinat sistemindeki üç sayı ile tanımlanabilir. Konumu zamana (t) bağlı olarak değişir, bu nedenle herhangi bir zamanda bir nesnenin konumunu tanımlamak için uzay-zamanın dört boyutunu gerektirir.

Zaman hakkında birazcık da olsa bilgi edindiğimize göre sorunun cevabına geçelim net bir cevabı olmasada düşüncem evren genişlemeyi durdurursa zamanında genislemeyi durduracağı yönündedir. Zaman bigbang ile yaratıldı ve bigbang asıl olarak evrenin genişlemesini bize anlatır ancak bu olsa yada olmasa bile hissetmezdik.

1. Anne Marie Helmenstine. (2019). Zaman. .. | Arşiv Bağlantısı