Sorulara Dön
Cüneyt Mert
1,561 UP
Üye

Tüm canlılar otobur olsaydı nasıl bir evrimsel değişiklik olurdu?

Eğer canlılık tamamen otobur olarak gelişseydi ve hiç bir canlının besin kaynağı başka bir canlı olmasaydı Dünyada nasıl bir Evrimsel değişim olabilirdi? Mesela cinayet şiddet veya öfke gibi kavramlar yinede gelişe bilir miydi? Tamamı ile otobur bir uygarlık temelden gelişseydi dünyadaki hem insan hemde diğer canlılar ne şekilde evrim'leşe bilirdi?
Furkan Sert
2,254 UP
1. Sınıf diş hekimliği öğrencisiyim

Öncelikle otobur ne demek ona bakalım.

Otobur, bitkisel organizmaları besin olarak kullanılan canlılardır.Yani otobur canlılar besin kaynağı olarak bir canlıdan yararlanırlar.Yani soru baştan yanlış, zaten bir canlının doğrudan olmasa da dolaylı olarak başka bir canlıdan yararlanmadan besin kaynağı bulması imkansız diyebiliriz.Ama etçil canlılar olmasaydı bence şuan ki kadar olmasa da öfke ve şiddet olurdu.Bu kavramları yok etmek imkansız zaten ama azaltır mıydı derecesini bence Evet

ALİ SERT
Düşünür çok Düşünür

Acaba doğru soru şeyle mi olmalıydı? Doğada seçenekler içinde en kolay olanını tercih etmek söz konusu değil midir? Bir hayvanın başka bir hayvanı avlaması bitkilerle beslenmekten daha zor. Dolayısı ile hayvanların hepsi otla beslenmesi daha mantıklı değil mi? Böyle tüm canlılar koyunlar gibi uysal olurdu şiddet de ancak keçilerin köprüdeki inatlaşması boyutunda kalırdı.

esat kudret
Akıl yürütmeyi öğrenmeye çalışan bir öğretmenim.

KEŞKE…

Bildiğim kadarıyla doğada doğal bir pazarlık var fakat “içten pazarlık” yok. Evrimin kendisi bu güne kalanların tarihi olduğu için, geriye dönük bugünün tarihi üzerinden yorum yapma tuzağı kuruyor bize. Fakat işin aslı, evrim ağırlıklı olarak ayıklananların tarihini de içeriyor. Uyum sağlayamayanların… Ve tamamen neden sonuç ilişkisine bağlı olarak…Fare varsa yılan vardır. Yılan varsa Kartal vardır. Ve ya tersi. Fareler onar onar, yılanlar üçer üçer, kartallar birer birer erişkinliğe erişir. Bu şekilde süreğen olmayan bütün sistemler çöker ve bizler bunu kalıntılardan fosillerden görebiliyoruz.

Tüm Reklamları Kapat

Savaşta hayatta kalanın anlatımı üzerine film yapılır. Fakat bizler filmi izlerken, hayatta kalanın ne kadar badire atlatıp, binlerce insan içinde nasıl hayatta kaldığına şaşmayız. Biliriz ki hayatta kalıp anılarını anlatmasaydı söz konusu film olmazdı. Ölenlerin başrol olduğu bir film “sanatsal içerik kaygısı ve soru sorma, sorgulama derdi olanlar hariç” nadirdir.

Doğanın işleyişi de farklı değildir. Hem koyunların da , börtü böceğin de otların da ve hatta mikroorganizmalarında, insan algısı ile, pek de masum olduğu söylenemez. Çürüme dediğimiz şeyi mikroskop altında incelesek caniliğin boyutunu görürüz. Hepsi tamamen genetik kod meslelesi. Hayatta kal, soyunu sürdür.

Otçul, etçil sadece günümüze gelen türler üzerinden yaptığımız bir değerlendirme. Bel ki de başlangıçta böyle değildi… Herkesin ot yediği bir yerde, ot yiyen etli butluların cennetinde , siz olsanız, avlayanınız da yoksa otçul mu olurdunuz, etçil mi? Hele ki genetik bir dayatma altındaysanız. Hayatta kal ve çoğalabildiğin kadar çoğal diyen…

Sorulara Dön
Türkiye Kıyıları Nasıl SONSUZ Uzunlukta Olabilir? | Sahil Paradoksu!
Gombe Şempanze Savaşı:
Gombe Şempanze Savaşı: "Maymunlar Cehennemi" Gerçek Oldu!
Oppenheimer: Ben Şimdi, Dünyaların Yok Edicisi Olan Ölüm Oldum!
Denizdeki GERÇEK Tehlikelere Hazır mısın?