Puan Ver
Puan Ver

Sizce evren nasıl oluştu?

Zamanın olmadığı yerde evren oluşamaz... Ancak zaman evrene bağlı diyor en iyi fizikçimiz sizce nasıl oluyor? Hipotezler üretebilirsiniz

Bunun için bazı hipotezler var "Çoklu Evren" veya "Paralel Evren" gibi eğer Tanrı'ya inanıyorsan Tanrı yaptı de geç ama inanmıyorsan iş daha zor çünkü öncesini bilmemiz gerekiyor bence Çoklu Evren hipotezi gayet güzel belki gerçek olabilir.Ama emin olduğum tek şey (bence) insanoğlu evrenden sonrasını ve öncesini ASLA keşfedemiyecek.

Bu arada evrenin ne kadar büyük olduğunu tekrar görmek istersen ;

https://www.youtube.com/watch?v=GoW8Tf7hTGA bak :)

Bana kalırsa evren bir yaratıcı tarafından yaratılmıştır.Fakat günümüzdeki sözde Müslümanlar gibi Allah yaratmış deyip konuyu kapatmak doğru olmaz yani tamam Allah yaratmış ama önemli olan evrenin nasıl,hangi aşamalardan geçerek yaratıldığı.

Öncelikle soruyu yorumlamak isterim inanç sahibi insanlar (bu gruba bende dahilim fakat birşeyleri sorguladığım zaman tamamen objektif yaklaşabilmek adına hiçbir inancın etkisi altında kalmadan olaylara yaklaşmak adına bu halde yaklaşıyorum) bu soruya daha kolay cevap verebilmek adına bir yaratıcıya inanırlar fakat takdir edersinizki bu kadar kolay kestirilip atılabilecek bir konu değil umarım birgün bulduğumuz cevaplardan emin olabiliriz. Evrenin oluşumu büyük patlama ile başladı hem de uzaydaki tek bir noktadan genişlemedi. Büyük patlama uzayın heryerinde meydana geldi ve evren balon gibi şişmeye başladı: çünkü bizzat uzay-zaman ın büyük patlamayla oluştuğu iddia ediliyor. Nitekim uzak galaksilere baktığımızda her yönde bizden uzaklaştıklarını görürüz. Galaksiler ne kadar uzaksa o kadar hızlı uzaklaşıyorlar ve gözlemlenebilir evrenin kenarında uzaklaşma hızı ışık hızına ulaşıyor. Öyle ki daha da uzaktaki galaksilerin bizden ışıktan hızlı uzaklaşması gerekiyor.Buda gözlemlenebilir evrenin sınırlarını oluşturuyor. neyse sanırım konudan çok saptım umarım kafandaki soru işaretlerinin bir kısmını giderebilmişimdir. İyi günler...

“Mantığın sesi kısıktır; ancak çok ısrarlıdır.”
Sigmund Freud