Sorulara Dön
-1
Felsefe

ölüm yok olmak mıdır yoksa bir geçiş evresi midir?

768 görüntülenme
Hatırla
Takip

Yaklaşık 13 milyar yıldır ölüydün zaten, kendini bu kadar yüceltmek neden ? Ölümü inkar etsen de etmesen de biyolojik olarak şu süreçlerden geçeceksin :

Ölüm hepimizin hayatın bir noktasında başa çıkması gereken bir kavram.

Ailenizin bir üyesi, evcil hayvanınız hatta bizzat kendi ölümünüz, fark etmez. Hatta her gün dakikada yaklaşık 100 kişi ölüyor. Peki, öldüğünüzde gerçekten ne olur?

Ölümden sonraki bir kaç saniyede bedeninizdeki son oksijen tükenir ve beyin aktiviteleri dalgalanır. Nöronlar çalışmayı bıraktıkça beyin bedeni düzenleyen hormonları salgılamayı bırakır. Bir kaç dakika bazı bedensel işlevler sürse de, kalan atp stokları kullanılır ki bunlar bedenin enerji kaynağıdır kaslar rahatlar ,büzgen kaslar dahil ki bu dışkılamak ve idrarı atmak anlamına gelir. Yaklaşık 15-20 dakika sonra kılcal damarlardan akan kan azlığı açık tenli insanlarda görünen ölüm beyazlığına yol açar, kalbiniz çalışmayı durdurmuştur zira. artık bedeninizde aktif kan akışı yoktur, bu sebeple yer çekimi bedenin alçak kısımlarında kanın birikmesine sebep olur. Bir kaç saat kan birikmesinden sonra deride kızıl-mor renk bozulması görülmeye başlar ve maksimum bozulmaya 12 saatte varır. İşte sorgu yargıçlarının ve adli tıpçıların cinayet zamanı ve bedenin pozisyonunu yaklaşık olarak belirleme yöntemi budur. 3-6 saat içerisinde kötü şöhretli rigor mortis işe karışır, bedeniniz enerji kaynağını kaybettiğiyle kalmaz, hücresel organeller kas hücrelerine kalsiyum sızdırmaya başlar ve bu kas kasılmalarından sorumlu proteinlerle bağlanır. Bu da kasların kontrolsüz kasılmasına ve katılığına yol açar ve bedenin olduğu pozisyonda 24-48 saat kadar "kasılmış" kalmasına yol açar.

Bu noktaya kadar mumyalanmamamışsanız ya da bi şekilde korunmamışsanız vücudunuz hücre ölümüyle süregelen şekilde yavaşça ayrışır. Uygun kan akışı olmadan bu ölü hücreler karbondioksit gazı birikir bu da dokuların pH değerinin artmasına neden olur. Hücre zarının bu zayıflığı en sonunda hücrenin patlamasına ve hücre sıvısının akarak içeriğindeki protein ve enzimlerin doku çevresine daha fazla zarar vermesine neden olur. Vücudunuzu parçalamaya yarayacak 100 trilyon kadar mikroorganizma vardır. Sindirim sisteminizde havasız yaşayan bakteriler de karın bölgenizi yemeye başlar. Bu süreç çürüme olarak bilinir ve işlerin kokuştuğu yer burası. Bakteriler tarafından aminoasitlerin parçalanması akarları, kurtsineği, leş böceği gibi dokuda yumurta bırakan böcekleri çeken koku üretir, Yumurtalar gün içerisinde çatlar ve larvalar ya da kurtçuklar olgunlaşana kadar dokuları yerler.

Bir hafta sonra bu kurtçuklar vücut dokusunun `'ını yer, delikler oluşturarak çürüme sıvılarını ve gazları serbest bırakır. 20-25 gün arasında bütirik fermantasyon başlayarak böcek larvalarını, tek hücrelileri ve mantarları cezbeder. Kuru çürüme olarak bilinen bu süreç bir yıl kadar sürebilir fakat işlem yüksek sıcaklıklarda daha hızlı gerçekleşir. Bir yılın sonunda, bitkiler ve hayvanlar iskelet sisteminizden kalanların da dahil olduğu vücudunuzdan kalanları yerler.

En nihayetinde, yapı elemanları tamamen bırakılırsa, vücudunuzun her bir parçası parçalanacak ve bu yapı taşı moleküller yeniden kullanılacak. Aslında tamamen yok olmak denemez, enerjiden enerjiye dönüşeceksin.

662 görüntülenme