Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Kuantum yasalarını bulan bir insan,yine bu yasalarla kendi aklının saf bilgisine ulaşabilir mi?

Başka bir ifade ile kuantum yasaları ile aklın yasaları özdeş midir?.

Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip (1)

Şu ana kadar, tek bir disipline ait bilginin herşeyi açıklayamacağını anlayacak kadar ilerledik bilimsel anlamda. Zaten o yüzden herşeyin teorisini arıyoruz. Makro ve mikro ya ait yasaları birleştirip evreni bütün olarak anlama çabamız bulunmakta. Kaldı ki sadece kuantum fiziği ıle açıklayalım.

Diğer yandan akla ait yasalar bütünü söz konusu değil. Hatta kendisi için düzenli yasaların oldugu söylenecek bir şey bile kabul edilemez akıl. Genel hatlarıyla anlamaya çalışmak, bilmediklerimizin hükümranlığını değiştirmiyor şimdilik.

Disiplinlerarası bakış açısı, bir disipline ait konuyu bile farklı disiplinlerle birlikte ele almanin gerekliliği 'ni ortaya koymakta. Holistik bakış yaygınlaşmakta, ancak evreni bir bütün olarak anlamak, beyin zihin bilinç gibi kavramları öngörülebilir biçimde çözmek şimdilik mümkün görünmüyor.

Eğer kişi aklının saf bilgisine ulaşmak gibi bir ideale sahip ise, bunu büyük ihtimalle bilişsel terapilerle, bilinç gelişimiyle yapmaya çalışabilirmiş gibi görünüyor. Bilimi üreten beynin, kendini ürettiği bilimle kendini anlaması biraz paradoksal bile gelebilir. Bilincin hatta canlılığın ne olduğu tanımlanmamış iken, olasılıklar okyanusu kuantum yasaları ile biyolojik sayısız faktörün birlikteliği ile çalışan karar verme mekanizmaları, bilişsel süreçleri açıklama çabası bir metodoloji hatası olacaktır. Beynin çalışması nöronal aktivitenin kuantum düzeyde olduğunu biliyoruz. Ancak bu aktivitelere neden olan o kadar çok biyolojik faktör var ki, bu yapıyı sadece kuantum yasaları açıklayamaz.

Teşekkür (1)

“Biz bilim insanları kumsalda çakıl taşları arayan çocuklar gibiyizdir. Eğer ben, arkadaşlarımdan biraz daha fazla, biraz daha renkli çakıl taşları toplayabildiysem bunun nedeni dizlerime kadar suya girmeye cesaret edebilmiş olmamdır.”
Isaac Newton