Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kapalı havzalı göllerde yaşayan balıklar o göllere nasıl gelmiştir?

Kapalı havzalı göllerin içinde yaşayan balıklar bu göllere insan vasıtasıyla mı getirilmiştir yoksa atmosferik olaylar ile mi gelmiştir veya başka bir şekilde mi?

Göçmen kuşların bilinçli veya bilinçsiz yedikleri balık yumurtalarını (bazen balıkla beraber) sindirim sistemlerinde taşıdıkları ve göç yolları üzerindeki bazen kapalı da olan su havzalarında dışkılamak suretiyle bıraktıkları teorisi bir çalışma ile de desteklenmiş. Ördekler üzerinde yapılan çalışmada ördekler balık yumurtslarıyla beslenmiş ve daha sonra dışkıları yeterli sıcaklıkta inkübe edildiğinde yumurtalardan balıkların çıktığı görülmüş.

Puan Ver

• Yazar Yok. Göç Eden Kuşların Dışkısında Bulunan Balık Yumurtası. (12 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 12 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

Bu soruyu 2 faklı yönden ele alırsam.Şöyle cevaplayabilirim:

1)Havzası açık olup sonradan kapanan göl:

-Zaten zamanında bağlantısı olan akarsu veya deniz gibi yerlerden suyun sıcak veya tuzluluk oranı gibi değişkenlere bağlı olmakla beraber balıkların göle olan transferi buradan rol oynar.Yer altındaki sızıntılarla ve akışlarla oluşan bir göç de söz konusu olabilir.

2)Oluşumundan bugüne hep havzası kapalı olan göl(çok küçük bir olasılık olsa da):

Su,bir canlının varoluşsal gerekliliklerden biridir demek pek de yanlış olmaz.Kurbağalar başta olmak üzere bazı canlıların oluşması için bir su birikintisi yeterlidir.Söz konusu bu gölün bir ekosisteme bağlı olduğu düşünülürse,o ekosistemdeki bazı canlıların bu su birikintisi(göl) ile etkileşimi epey fazla olacaktır(Su içme gibi temek ihtiyaçlar vs.).Bu su birikintisinde birçok plankton benzeri tek veya çok hücreli organizmalar çok rahat bir şekilde oluşur.Bu ekolojik çeşitliliğin de bir sonucu olarak oluşan rekabet sonucunda balık türüne ait evrimsel temeller sağlanmış olacaktır diye tahmin ediyorum.Balığın evrimsel tarihine %100 hakim değilim ama bu jeolojik oluşumun evrimsel oluşumlara olan etkisini bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım.Eğer balığın evrimine dair doğru bir araştırma yaparsanız bu yazdığım yoruma daha net bir bakış sağlayabiliriz.

Teşekkürler,İyi günler...

Puan Ver

“Gerçeklerle yok edilebilecek bir yalan, yok edilmelidir.”
P. C. Hodgell