Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Işık hızına ulaşabilirsek neleri başarabiliriz?

Işık hızına bir şekilde ulaşılabilirse bu nasıl kullanılır? Bize nasıl bir yararı olur?

Anonim 1
Teşekkür
Hatırla
Takip

Işık hızına ulaşmak, bazı atom altı olaylar (mesela kuantum dolanıklık) haricinde mümkün değildir. Bunu en başta, artık herkes tarafından en az bir defa duyulmuş E=mc2 üzerinden düşünebiliriz. Kütleli bir cismin ışık hızına ulaşması onun enerjiye dönüşmesine yol açacaktır. Bu yüzden imkansız bir şeyden bahsetmekteyiz.

Varsayımsal yorum

Diyelim ışık hızına ulaştık, o zaman ne olurdu? Uzayı keşfetmemiz çok daha kolay olurdu. Hareketli cisimler için zaman daha yavaş akar, o kadar büyük hızlarda zamanın neredeyse duracağını düşünebiliriz ve bu, biz kısa ömürlü insanlar için bütün evreni gezme konusunda tek fırsatımız olurdu (tabii ileride insan ömrü uzatılmaz veya ölümsüzleştirilmezse) Bununla birlikte dünya dışı yaşam aramaları artık tamamlanmaya fırsat bulurdu, dünya dışından pek çok kaynak toplayıp hızlı bir şekilde dünyaya getirip kullanabilirdik. Dünya yaşanmaz hale gelirse yaşanabilir bir gezegen bulmamız ve ona ulaşmamız çok çok çok daha kolay olurdu.

Teşekkür