Puan Ver
Puan Ver

İnsan hala evrimleşir mi?

Biz insanlar olarak birbirimize bakarak evrim'in en önemli mekanizmasını yani doğal seçilim'i kaldırarak evrim'i sekteye uğratmış olmuyor muyuz?

Evet doğal seçilimi tabikide yok ediyoruz doğayı yok ederek.Ama şunu unutma evrimin tek mekanizması doğal seçilim değil.Cinsel seçilim,Yapay seçilim,Akraba seçilimleride var.Bu soruyu yanıtlamak için, biyolojik evrim mekanizmalarıyla kültürel evrim mekanizmaları arasındaki farkın akılda tutulması önemlidir.Diğer bütün bitki ve hayvan türleri gibi, insan türü de çeşitli bireylerin toplumlarından oluşur. Bu çeşitlilik kısmen genetiktir ve bu yüzden kalıtımla geçebilir ve potansiyel olarak doğal şeçilime tabidir. Örneğin, DNA`nızda sistik fibrosis geni taşıyorsanız, bunu çocuklarınıza aktarma şansınız vardır.Ancak insanların bireysel değişikliklerinin büyük kısmı kültüreldir. Bu insanın öğrenmesinin ve sosyal deneyiminin bir ürünüdür ve bu tür şeyler biyolojik üremeyle altsoylara aktarılamaz. Örneğin kişilik ve sosyal konum gibi şeylerle ilgili durum budur. Varlıklı insanlar çocuklarına varlıklarını ve ayrıcalıklarını “geçirebilir”; onlara para, eğitim, sosyal avantajlar vb. verebilir. Fakat bunların hiçbirinin yumurta ve sperm yoluyla aktarılan herhangi bir genle ilgisi yoktur. Veya insanlar çocuğunuzun amcasının öfkesini ya da sizin espri anlayışınızı aldığını söylerse, çocuğunuzun bunları örnek olarak ya da taklit ederek öğrenmiş olması çok olasıdır. Ancak bunun biyolojik kalıtım ya da aktardığınız genlerle bir ilgisi yoktur.

1. Evrim ağacı

“Sorgulanamayan cevaplardansa, cevaplanamayan soruları tercih ederim.”