Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İleri yıllarda insan neslinin yok olması muhtemel midir? İnsan neslinden sonra yeni bir türün oluşması, evrimleşmesi, gelişmesi mümkün müdür?

En sık sorulan sorulardan birisi, insanın bundan sonra neye evrimleşeceği konusu. Aslında evrimsel biyolojinin bir türün ne tip özellikler evrimleştireceğini kestirmek konusunda hiçbir sıkıntısı yok. Neil Shubin'in Tiktaalik fosilini nasıl keşfettiğini hatırlayın. Ya da Edward Wilson'ın karıncaların evrimindeki ara basamağı nasıl keşfettiklerini... Her iki örnekte de evrimsel biyologlar, belirli bir evrimsel ara türün ne özelliklere sahip olması gerektiğini, nerede yaşaması gerektiğini, ne tarz bir ekolojiye sahip olması gerektiğini evrimsel biyolojinin araçlarını kullanarak öngörmüşlerdi, sonrasında da bu türleri elleriyle koymuş gibi bulmuşlardı.

Modern bilimin genel sorunu, çevrenin nasıl değişeceğini tam olarak kestiremiyor oluşudur. Küresel ısınma nedeniyle ortalama sıcaklıkların artacağını, deniz seviyelerinin yükseleceğini, vs. biliyoruz. Ancak türlerin cinsel tercihlerinin nasıl değişeceğini, yerel bölgelerdeki çevresel değişimlerin ayrıntılarını veya çevresel değişimlerin ekolojik dinamiklerin nasıl değiştireceği gibi konuları kestiremiyoruz. Bunlar çok kaotik işleyen süreçler.

Yani bu sorunun kısa cevabı: İnsan yok olabilir mi? Olabilir veya olmayabilir de. Eğer çevre çok hızlı değişir de çok büyük bir seçilim baskısı oluşur da (devasa afetler, savaşlar vs) Tabii ki yok olabilir ama olmayabilir de. Ya da olsa da başa çıkabiliriz. İleride de tabii ki başka türler evrimleşecektir mutlaka.

Ama nasıl olur? Bilemiyoruz.

Ancak evrimin yönünü merak ediyorsanız, size söyleyebileceğim şu: Bana geleceğin çevresel şartlarını söyleyin, size evrimin yönünü söyleyeyim.

Birçok senaryoyu ve bu konu ile ayrıntıları Kaynakçadan görebilirsiniz.

Puan Ver

“Kölemiz yaptığımız hayvanları eşitimiz olarak görmek istemiyoruz. Köle sahipleri de siyahi köleleri için böyle düşünmez mi?”