Sorulara Dön

Goriller sebze ağırlıklı besleniyorlarsa neden kaslı ve güçlüler ?

Gorillerin sebze ağırlıklı beslendikleri biliniyor buna göre az protein almaları lazım buna rağmen nasıl o kadar güçlü ne kaslı olabiliyorlar ?
B Polat
B Polat Bilim Meraklısı

Protein sadece hayvansal kaynaklı değildir. Hayvanlarda zaten bilkilerden aldıkları aminoasitlerden protein sentezlerler. Doğada otçul olupta oldukça kaslı olan canlılara denk gelebilirsin, boğa, at, bizon, kangru bunlardan bazılarıdır. Kas yapmak için aldığın besin içeriği ve daha da önemlisi yaşam tarzı çok önemlidir. Çizliği kasların aktif kullanıldığı, koşma, tırmanma gibi işleri yapan canlılar oldukça kaslıdır.[1]

Et, balık, tavuk benzeri besinler çok daha hızlı kas yapmanı sağlar ama bilki kaynaklı beslenerekte kas yapmak oldukça mümkündür.

Bu Reklamı Kapat

1. East African Jungle Safaris. Why Are Gorillas So Muscular Even Though They Are Herbivorous? - East African Jungle Safaris. (5 Ağustos 2019). Alındığı Yer: East African Jungle Safaris | Arşiv Bağlantısı
Emir Bayar
Emir Bayar Evrim alanında araştırmacı

Bu metabolizmayla ilgili bir durum. İnsanların bağırsak bakterisi bitki proteinini tam verimiyle kullanamazken gorillerin bağırsak bakterisi sebzelerdeki proteini çok verimli kullanabilmek ıcın evrimleşmiştir. Gorilin aldığı 70 gram bitkisel proteini almak için mesela bir insanın yaklaşık 200 gram bitkisel protein alması lazım. Ayrıca goriller sebzelerdeki selülozü kısa zincirli yağ asidine dönüştürebilme kabiliyetine sahiptir ki bu da yoğun bir enerji kaynağıdır. İnsanlarda bu özellik yok mesela, selülozu enerjiye dönüştüremediğimizden gorillerle aynı şeyleri yesek bile onların aldığı verimi alamayız, onlar kadar kaslı olamayız, onlar kadar enerjimiz olmaz ve onların protein sentez oranına ulaşamayız. Çünkü gorillerin aksine insanlar için hayatta kalmak açısından beyin kas gücünden daha önemlidir. Ve goriller için kas gücü biyolojik amaçları için beyinden daha önemli olduğundan sindirim sistemleri de ona ve çevresindeki yiyeceklere göre evrimleşmiştir.

daha iyi anlaman için bir not: gorilin günlük enerji ihtiyacı bir insanınkinden daha azdır. [1][3][2]