Sorulara Dön
Ali Yuce
Ali Yuce Üye
Evrende küre şekli dışında bir gezegen görmemiz olası mı ?
Şu an evrende bildiğimiz tüm gezegenlerin şekli küre biçiminde acaba zaman ilerledikçe farklı şekillerde gezegenler görmemiz olası mı
Metehan Yiğit
Metehan Yiğit düşünür

Sadece gezegenler değil aynı zamanda evrende gördüğümüz yıldızlar, gezegenler, kümeler vb. küresel bir yapıya sahiptir. veya çember tarzı bir şekil oluşturabilir. (Küre merkez noktasından yüzeyine olan uzaklıklarının hepsinin eşit olduğu bir geometrik şekildir. Bu uzaklığın adı yarıçaptır.)

Bunu Newton'un sözünü ettiği"Kütle çekim kanunu" ile açıklamak mümkün.

Kütle çekim kanunu

Aşağıya ekleyeceğim kaynak1'de şu cümleler geçiyor;

Bu Reklamı Kapat

"Evrende bulunan kütleler yakınlıklarına bağlı olarak birbirlerine bir çekim uygularlar. Bu çekimin sonucunda en nihayetinde öbeklenerek gruplar, kümeler oluştururlar. Bu gruplar ve öbekler de giderek küresel veya çembere ait bir geometri oluşturur. Bu tamamen çekim kuvvetinin ve kürenin kusursuz simetrisinin bir sonucudur.

Kürenin yüzeyinin neresinden bir nokta alırsanız alın, uzaklık yarıçap(r) olacağından her noktaya uygulanan çekim kuvveti de aynıdır."

Yani cevap içinde bulunduğumuz fizik kanunları için "hayır" :)

1. Yazar Yok. Kaynak1. (02 August 2020). Alındığı Tarih: 02 August 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Kaynak2. (02 August 2020). Alındığı Tarih: 02 August 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  3. Yazar Yok. Vikipedi. (02 August 2020). Alındığı Tarih: 02 August 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Ecem @Cadıbozmasıı
Ecem @Cadıbozmasıı Safsata Avcısı

Metehan Beyin cevabı hatalıdır.

Evrenimizde Yumurta Şeklinde gezegenler mevcuttur.

WASP-121b bunun en bilinen örneğidir. Kısaca kendi yıldızı tarafından adeta lokma lokma yutulan bu gezegen artık yumurta şeklindedir.

Lütfen Kaynakçayı inceleyin

1. Yazar Yok. 1 Numara. (04 August 2020). Alındığı Tarih: 04 August 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Gülnur Arlı
Gülnur Arlı 2KediAnnesi

Bence sorduğunuz soru çok güzel bir soru. Durumlar el verir ve mesleğimi yapabilecek şartlara ulaşabilirsem sınıfımdaki çocuklara soracağım ilk soru olacak. Bakalım okul öncesi grubu bu soruyu nasıl yanıtlayacak? 😂 Gerçekten merak ettim.

Metehan Bey

İkimizin de cevapladığı soru çok net .

Evrende küre şekli dışında bir gezegen görmemiz olası mı?

Sizin Cevabınız :

Yani cevap içinde bulunduğumuz fizik kanunları için "hayır" :)

Benim cevabım :

Bu Reklamı Kapat

Evet olası , buyurun bu da örneği .

Bu şekilde , ilgili kriterlere uygun bir gezegen gösterdikten sonra artık , 'ilgili fizik kanunları içinde hayır' değil 'evet olası' olacaktır.

Zira WASP 121B gezegeninin durumunda ilgi çekici bir şeyler olduğu muhakkak olsa da fizik yasalarını ihlal eden bir durum yoktur . Aksi halde bu doğaüstü bir olay olurdu .

Çok düşük bir ihtimal ama mermerden bir Meryem Ana heykelinin size el sallaması fizik yasalarına aykırı değildir. Elektronların tesadüfen aynı yöne hareketi sonucu bu olay oluşabilir, ve bu olay heycan verici de olsa fizik yasalarını ihlal etmez.

Ünlü Evrimsel Biyolog Richard Dawkins The Blind WatchMaker da böyle der. Fizik yasaları tahmin ettiğimizden çok şeye izin veriyor kısaca .

Isıtılınca genleşmeyen gaz olmaz iddiası ve Kolalardan oluşmuş bir nehir olmaz iddiası farklı şekilde değerlendirilir

Bu Reklamı Kapat

Isıtılınca genleşme eğiliminde olmayan bir gaz yaratamayız ,fizik yasaları buna engeldir çünkü . Böyle bir gaz görürsek , bu tek kelimeyle fizik yasalarının ihlalidir, mucizevi bir olaydır diyebiliriz.

Fakat şu günkü sahip olduğumuz teknolojiyle eğer çok paramız olursa kolalardan oluşan bir nehir yapabiliriz peki ala . Bu fizik yasalarını ihlal etmez.

Bunu da Fizikçi ve Felsefeci Enis Doko bir programda söylemişti.

Aynı şekilde WASP 121B de bir Isıtılınca genleşme eğilimi göstermeyen gaz değil olsa olsa kolalardan oluşmuş bir nehirdir.

Bu Reklamı Kapat

Sağ olun , var olun her şey için .

Burak Şahin
Burak Şahin yusuf

neden olmasın belki birgün olur bizlerin gördükleri vede göremediklerini hesapladığımız zaman görmediğimiz şeylerin daha çok olduğuna inanıyorum ama belki biz değil bizden sonraki nesillerin görmesi mümkün olacaktır diye düşünüyorum.

1. Yazar Yok. Sohbet. (13 August 2020). Alındığı Tarih: 13 August 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı