Sorulara Dön
Ali Yuce
Üye

Evrende küre şekli dışında bir gezegen görmemiz olası mı ?

Şu an evrende bildiğimiz tüm gezegenlerin şekli küre biçiminde acaba zaman ilerledikçe farklı şekillerde gezegenler görmemiz olası mı
Ecem @Cadıbozmasıı
Doğrucu

Metehan Bey

İkimizin de cevapladığı soru çok net .

Tüm Reklamları Kapat

Evrende küre şekli dışında bir gezegen görmemiz olası mı?

Sizin Cevabınız :

Tüm Reklamları Kapat

Yani cevap içinde bulunduğumuz fizik kanunları için "hayır" :)

Benim cevabım :

Evet olası , buyurun bu da örneği .

Bu şekilde , ilgili kriterlere uygun bir gezegen gösterdikten sonra artık , 'ilgili fizik kanunları içinde hayır' değil 'evet olası' olacaktır.

Zira WASP 121B gezegeninin durumunda ilgi çekici bir şeyler olduğu muhakkak olsa da fizik yasalarını ihlal eden bir durum yoktur . Aksi halde bu doğaüstü bir olay olurdu .

Çok düşük bir ihtimal ama mermerden bir Meryem Ana heykelinin size el sallaması fizik yasalarına aykırı değildir. Elektronların tesadüfen aynı yöne hareketi sonucu bu olay oluşabilir, ve bu olay heycan verici de olsa fizik yasalarını ihlal etmez.

Ünlü Evrimsel Biyolog Richard Dawkins The Blind WatchMaker da böyle der. Fizik yasaları tahmin ettiğimizden çok şeye izin veriyor kısaca .

Isıtılınca genleşmeyen gaz olmaz iddiası ve Kolalardan oluşmuş bir nehir olmaz iddiası farklı şekilde değerlendirilir

Tüm Reklamları Kapat

Isıtılınca genleşme eğiliminde olmayan bir gaz yaratamayız ,fizik yasaları buna engeldir çünkü . Böyle bir gaz görürsek , bu tek kelimeyle fizik yasalarının ihlalidir, mucizevi bir olaydır diyebiliriz.

Fakat şu günkü sahip olduğumuz teknolojiyle eğer çok paramız olursa kolalardan oluşan bir nehir yapabiliriz peki ala . Bu fizik yasalarını ihlal etmez.

Bunu da Fizikçi ve Felsefeci Enis Doko bir programda söylemişti.

Aynı şekilde WASP 121B de bir Isıtılınca genleşme eğilimi göstermeyen gaz değil olsa olsa kolalardan oluşmuş bir nehirdir.

Sağ olun , var olun her şey için .

Metehan Yiğit
düşünür

Sadece gezegenler değil aynı zamanda evrende gördüğümüz yıldızlar, gezegenler, kümeler vb. küresel bir yapıya sahiptir. veya çember tarzı bir şekil oluşturabilir. (Küre merkez noktasından yüzeyine olan uzaklıklarının hepsinin eşit olduğu bir geometrik şekildir. Bu uzaklığın adı yarıçaptır.)

Bunu Newton'un sözünü ettiği"Kütle çekim kanunu" ile açıklamak mümkün.

Kütle çekim kanunu

Aşağıya ekleyeceğim kaynak1'de şu cümleler geçiyor;

"Evrende bulunan kütleler yakınlıklarına bağlı olarak birbirlerine bir çekim uygularlar. Bu çekimin sonucunda en nihayetinde öbeklenerek gruplar, kümeler oluştururlar. Bu gruplar ve öbekler de giderek küresel veya çembere ait bir geometri oluşturur. Bu tamamen çekim kuvvetinin ve kürenin kusursuz simetrisinin bir sonucudur.

Tüm Reklamları Kapat

Kürenin yüzeyinin neresinden bir nokta alırsanız alın, uzaklık yarıçap(r) olacağından her noktaya uygulanan çekim kuvveti de aynıdır."

Yani cevap içinde bulunduğumuz fizik kanunları için "hayır" :)

1. Yazar Yok. Kaynak1. (2 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 2 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Kaynak2. (2 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 2 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  3. Yazar Yok. Vikipedi. (2 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 2 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Ecem @Cadıbozmasıı
Safsata Avcısı

Metehan Beyin cevabı hatalıdır.

Evrenimizde Yumurta Şeklinde gezegenler mevcuttur.

Tüm Reklamları Kapat

WASP-121b bunun en bilinen örneğidir. Kısaca kendi yıldızı tarafından adeta lokma lokma yutulan bu gezegen artık yumurta şeklindedir.

Lütfen Kaynakçayı inceleyin

1. Yazar Yok. 1 Numara. (4 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 4 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Gülnur A
2KediAnnesi

Bence sorduğunuz soru çok güzel bir soru. Durumlar el verir ve mesleğimi yapabilecek şartlara ulaşabilirsem sınıfımdaki çocuklara soracağım ilk soru olacak. Bakalım okul öncesi grubu bu soruyu nasıl yanıtlayacak? 😂 Gerçekten merak ettim.

Burak Şahin
yusuf

neden olmasın belki birgün olur bizlerin gördükleri vede göremediklerini hesapladığımız zaman görmediğimiz şeylerin daha çok olduğuna inanıyorum ama belki biz değil bizden sonraki nesillerin görmesi mümkün olacaktır diye düşünüyorum.

1. Yazar Yok. Sohbet. (13 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 13 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Metehan Yiğit
düşünür

sn. Hypatia, maalesef yazdıklarımın arkasında durmak zorundayım. Çünkü yazdıklarım iddia değil. Fizik kanunları ve sizin yazdıklarınız da maalesef dolaylı olarak paylaştığım formülü doğrulamakta.

WASP-121B yumurta şekilli çünkü etrafında döndüğü yıldızına yaklaşık 3 milyon kilometre yakınlıkta seyrediyor. Karşılaştırmak için Merkür 5500 derecelik sıcaklığıyla WASP-121’den nispeten soğuk olan yıldızımıza 58 milyon km uzakta dönüyor. Ayrıca yine paylaştığınız makalede yer alan bilgiye göre, etrafında döndüğü yıldız güneşimize oranla 1.4 kat daha büyük ve 1.35 kat kütleli. Sıcaklığı ise güneşimizden yaklaşık 680 derece sıcak.

Tüm Reklamları Kapat

Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuz zaman, WASP 121B isimli gezegenin içinde bulunduğu zorlu şartlar dolayısıyla yumurta şeklini aldığını ben değil sizin paylaştığınız yazı söylüyor.

"Güneş rüzgarında bulunan yüksek hızlı parçacıklar da WASP-121b atmosferini bombalıyor ve zaten sıcaktan genleşerek yerçekiminden kurtulma eğilimi gösteren kalın atmosferin üst katmanlarını soğan gibi soyup uzaya üflüyor. Bu da sıcaktan şişen ve rüzgarın baskısıyla ters yönde yumurta şeklini alan WASP-121b’nin yavaş yavaş buharlaşmasına yol açıyor"

Tüm Reklamları Kapat

Devasa evrenimizin bir yerlerinde "normal" olan küre şeklini içinde bulunduğu şartlar dolayısıyla kaybetmiş ya da yine "normal" kabul ettiğimiz bazı şartların dışına çıkmış gök cisimleri olduğuna şüphe yoktur zaten. Bunlardan bir tanesi de, Kasım 2004 tarihinde McGill Üniversitesi'nden Jason W. T. Hessels tarafından keşfedilen "PSR J1748-2446ad" isimli pulsardır. Bu pulsar kendi etrafında saniyede 716 kez dönmektedir. Birkaç kaynak ekliyorum.

sağlıcakla kalın.