Genel olarak durumu topralamak gerekirse,
Biz, bpatlama sonrası oluşmuş madde ile var olduk ve, varlık algımız bunun üzerinden temellenmekte. Bu nedenle, bpatlama öncesinde hiçbir şeyin olmaması da, bir şeylerin olması da bizim için aynıdır, tanımsızdır. Olsa da olmasa da, bu bizim umwelt imizi aşan durumlardır. Ayrıcı HİÇLİK, bizim yokluk tanımımızdan farklıdır. Bir şeyin olmaması, bir şeyin olmasının zemininin kabulü ile tanımlanır. Bir şey yoktur, ancak olabilitesi halen vardır. Hiçlik ise, bir şeylerin potansiyel olarak dahi olma ihtimalinin söz konusu olmayacağı durumdur. Bunu madde ile varlık tanımı üreten bir organizma net olarak anlayamaz. Bu nedenle madde temelli olmayan HİÇLİK ya da VAROLUŞ biçimlerini tanımlayamaz. Anlayamaz. Bilemez. Olsa da olmasa da farketmez.
Bunun yanında tamrısallık sorunu, sanki bpatlama önesi için yanlış bir önerme gibi sunulmakta. Oysa bpatlama öncesinde hiçbir şeyin olmaması olasılığı, tamrısallık ile çelişmez. Çünkü her ne var ya da yok ise, tamrı bundan bağımsızdır. Var ya da yok tanımları dışıdır. Bu nedenle ihtimal ne olursa olsun, tamrının olması ya da olmaması, birşeylerin var olup olmamasının dışında olduğu için hiçbir olasılık ile çelişmez.
Tamrısallık, genel olarak bir SÜPER İNSAN MODELİ şeklinde ele alındığı için, varoluşun bir parçası, üstün bir varlık süpermen gibi ele alınıyor genellikle. Reddediş de bu sanal süper insan üzerinden olduğu için, bir çok ateist de ateist olmamış oluyor tanım gereği.
Kaynaklar
- Yazar Yok. Kaynak. (26 Aralık 2019). Alındığı Tarih: 26 Aralık 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı