Puan Ver

Etcil canlılar neden hepçil olmadı?

Örneğin aslanlar ve kaplanlar neden insanlar gibi hepçil olmadılar bulundukları cografyada avlarının nesli tükendiği taktirde kendileride besin yetersizliğinden ölecektir. Hepçil (omnivor) olsalar hiç açlık çekmezler ve avlanma sırasında daha enerjik ve avantajlı olurlar bunu açıklarmısınız.

Mehmet As 10
Puan Ver

Hayvanlar, yaşamak için gereken proteini ve yağı daha çok ve yoğun enerjili şekilde muhafaza eder. Ayrıca bitkiler de bir süre sonra azalmaya başlar, bu da farklı yemeklere yönelme ihtiyacını artırıyor. Selüloz için bakterilere muhtaç olmak ve azıcık besin için %80-90'ı su olan tonlarca bitki yemek çok verimsiz. Ayrıca etin zehirli ve ölümcül olma riski bitkiden daha az.

Puan Ver

Bu besin zincirinin bie kuralı diye düşünüyorum. Çünkü etçil hayvan hepçil olsaydı bi alt zincirdeki canlı soyu tükenme tehklikesi yaşardı ya da zincirde uyunmsuzluk oluru canlı yememesi gereken besini yerdi ve düzen bozulurdu diye düşünüyorum.