Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Eğer insanlar ölünce toprağa karışıyorsa şimdiki topraktaki minareller neden insan olmuyor?

Birde gelip hâlâ evrim saçmalığı teorisi gerçek diyorsunuz.
108 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Ufuk Derin
Ufuk Derin Öğrenci-Okur

Evrimin topraktan insan olması gibi bir iddiası yok. Bu dini bağlamda sunulan bir inanç sadece. Bunu saçma buluyorsanız evrimi değil, dini yorumu suçlayacaksınız.

Kimyasal evrim diye bir olgu var. Abiyogenez süreci sayesinde cansızlıktan canlılık bu şekilde oluştu.

Bu Reklamı Kapat

Aşırı özetleyecek olursak hidrotermal bacalarda karmaşık bir kimyasal çorba içinde birçok kimyasal tepkime yaşanıyor. Hidrotermal bacaların yapısı zaten devasa bir kimyasal tepkime çeşitliliği sağlıyor. Bu kimyasal tepkimeler giderek karmaşıklaşarak canlılığın temellerini oluşturdu. En çok kabul gören bulgulardan biri bir otokatalizör olan ribozimin keşfi. Bu, RNA'nın atasal bir versiyonu ve tepkimeleri hızlandırıyor. Bu atasal yapı zamanla karmaşıklaşarak RNA oluştu, daha sonra bu RNA'dan ters transkripsiyon yolu ile DNA oluştu buradan da canlılığa gidecek süreçler devam etti, ki bunu retrovirüslerde görüyoruz. Canlılığa gitmeyen başka kimyasal süreçler de oldu ama onlar canlılıkta olduğu gibi bu özellikleri aktaramadığı için ya yok oldular ya da "cansız" kaldılar. Zaten bu sebeple her şey "canlı" değil.[1]

Canlılık oluştuktan sonra sadece insan da oluşmadı. Milyonlarca tür oluştu ve yok oldu. Dolayısı ile doğanın insan yaratma gibi bir amacı yok. Az önce anlattığım olguya bakın, bir de sizin sorduğunuza. Burada çürükçüller tarafından parçalanan insan bedeni tekrar insan yapacak bir şey görebiliyor musunuz? Öldükten sonra sizi baştan insan yapacak bir çeşitlilik ve çevresel baskı yok. Bu, spontane jenerasyon denilen, Evrim ya da Abiyogenez ile alakası olmayan bir görüştür.

Bu Reklamı Kapat

Geçmiş zamanlarda yani Modern Evrim ve Abiyogenez bilimlerinden önce insanlar cansız bir maddeden (et gibi) canlı bir maddenin (sinek gibi) puf diye birdenbire oluştuğu düşüncesine inanıyordu. Siz de topraktaki insan bedeninin parçalanmış cansız moleküllerinden pat diye insanın oluşmasını bekliyorsunuz. O moleküllerin o parçaların insana ait olduğunu bilme gibi bir bilinci yok. İnsanı oluşturması için hiçbir çevresel etken yok. Dolayısıyla Bu olamaz.[2] Ama bu Abiyogenezi ya da Evrimi çürütmez. Alakası bile yoktur.

Genel olarak Evrimin İşleyişini öğrenmenizi öneririm. Çok eksiğiniz var gibi görünüyor. Buradan başlayabilirsiniz.

1. U. Derin. İlk Canlı Nedir Ve Nasıl Ortaya Çıkmıştır?. (9 Ocak 2022). Alındığı Tarih: 13 Nisan 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı S&C | Arşiv Bağlantısı
  2. U. Derin. Pasteur, Cansızlıktan Canlılığın Oluşmasını Çürüttü Mü?. (20 Mart 2021). Alındığı Tarih: 13 Nisan 2022. Alındığı Yer: Evrim Ağacı S&C | Arşiv Bağlantısı
Emir Oğuz Kaya
Emir Oğuz Kaya Evrim teorisinin gerçek olduğunu biliyorum.

Açıkçası şaka yapmış olduğunuzu düşünüyorum ama aksi ihtimale karşı da cevap verilebilir. Öncelikle insanın "toprağa karışması" (sanırım kadavranın toprakta saprofitler tarafından ayrıştırılmasını kast ettiniz) ile evrim arasında nasıl bağlantı kurduğunuzu çok merak ediyorum. Çünkü evrim kabaca "popülasyondaki gen ve özellik dağılımının nesiller içerisinde seçilim baskısıyla değişmesi" olarak düşünülebilir. Ölü bir bireyin veya hiç canlı olmamış toprağın ya da canlılığı sürdürmeyen insan parçalarının nasıl bir seçilim baskısı altında kalacağı veya nasıl neslini devam ettirebileceği de merak konusu.

Sorunun ekinde belirttiğiniz bir ifade çok garip geldi :"Bir de gelip hala evrim saçmalığı teorisi gerçek diyorsunuz."

Bu Reklamı Kapat

Zaten bahsetmiş olduğunuz evrim 'saçmalığı' teorisi, adı üzerinde bir teori olduğu için gerçektir.

Arda Adnan Kalkan
Arda Adnan Kalkan Düşünebilen bir insanım

Bir insanın oluşması ya da doğması ya da var olması için mutlaka iki eşey hücresi birleşmelidir. Bu da kadın yumurta ve erkek sperm hücresi birleşimi ile olur. Toprakta bu birleşme olamaz sadece kadın rahminde olur. O nedenle topraktan insan oluşmaz. İslamda da böyledir, bilimde de böyledir, ateizmde de böyledir, evrimde de böyledir, Göktanrı inancında da böyledir. Tüp bebek yönteminde de böyledir sadece rahim açısından fark vardır. Hücreler dışarıda birleştirilir ve rahime konur. Rahim dışında birleşme işlemi olmuş olabilir, bir haber okuduğumu hatırlıyorum bilimsel kaynaklardan ancak bu toprağın içinde kesinlikle olmaz. Olsa olsa laboratuvarda olur ve yapay rahim üretimi anlamına gelir. Bilimle kalın. Evrim teorisi kanıtlandı mı yazarsanız Google a evrimin bu yasa olduğunu ve henüz aksinin bulunmadığını görebilirsiniz. Evrim Kur'an a aykırı değildir. Herkes inançta özgürdür.

The Sılexs
The Sılexs Bilim meraklısı

İlk olarak bu düşünce tamamen yanlışdır. Nedeni ise:

1) İnsan ölünce toprak olmaz. Öldükten sonra bakteriler tarafından yenilir.

Bu Reklamı Kapat

2)mineraler asla evrimleşemez. Çünki evrimleşmek için canlı olmak gerek . Minerlaler ise canlı değilerdir! Bu iddia en az " şimdiki taşlar neden insan olmuyor " demek kadar hatalıdır .

Sorulara Dön