Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Dünya dışı bir gezegendeki insanların 1 milyon yıl, insanlardan izole bir şekilde yaşaması sonucu oluşabilecek evrimsel farklılıklar nelerdir?

Oluşabilecek zihinsel, fiziksel ve anatomik farklılıklar neler olurdu, farklı bir tür oluşur muydu? 1 milyon yıl farklı bir tür oluşumu için yeterli bir süre midir? Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.

Oluşabilecek farklılıkları söyleyemeyiz. Zira öteki gezegendeki koşulları ve hayatta kalma şartlarını bilmiyoruz. En basitinden yer çekiminin daha az olması kemik oluşumu ve yapısını negatif yönde etkileyecekken, yer çekiminin artmasının daha kalın kemik ve kas yapısına doğru evrileceği ön görülebilir. Bu sadece yer çekiminden yola çıkılarak yapılmış bir tahmindi. Diğer gezegende karşılaşılabilecek sonsuz faktöre göre pek çok farklılık ortaya çıkabilir.

Ve evet Neanderthallerle sapiensler arasındaki ortaya çıkış sürecinin yaklaşık 150 bin yıl dolaylarında olduğu göz önüne alındığında 1 milyon yıl içinde farklı bir tür gözlemi yapmak muhtemel olabilir.

Puan Ver

“Bilimin ne olduğunu sanıyorsunuz? Bilimin büyülü olan bir tarafı yok. Bilim, doğayı dikkatlice ve tüm detaylarıyla gözlemenin sistematik bir yoludur ve bu sırada edindiğimiz sonuçları değerlendirirken tutarlı bir mantığı takip etmektir. Bunun tam olarak hangi kısmıyla alıp veremediğiniz var? Tüm detaylarıyla incelemek konusunda mı? Yoksa dikkatli gözlemler yapmak mı? Sistematik yaklaşmak mı? Yoksa tutarlı bir mantığı takip etmek mi?”
Steven Novella