Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
-2
Puan Ver

Bu kaynaktaki yazı doğru mudur? Evrim termodinamiğin 2. Yasası ile çelişir mi?

Bu soru evrim ağacı kanalının sözler köşkü'ne cevabında vardı galiba fakat kısa bir özet geçebilir misiniz?

Burada demek istediği soru olarak, evrende ki her şey düzensizliğe gider ama evrim düzenliliğe gider diyor o yüzden evrim hipotezi yalandır.. Evrim Entropi ile ters düşmez Entropi iki sisteme ayrılır; İlki, kapalı sistemlerde entropinin, yani düzensizliğin daima artmak zorunda olduğu gerçeğidir. Termodinamiğin ikinci yasası bunu söyler. Açık sistemlerde ise entropi artışına dışarıdan enerji alarak karşı koymak mümkündür. Yani entropi ile enerji arasındaki ilişki iyi anlaşılmalıdır: Entropinin mutlak suretle artması gerektiği sistemler, dışarıdan enerji veya kütle akışı olmayan sistemlerdir. Şimdi sen açık bir sistemsin dışarıdan enerji alıyorsun ve açık sistem olarak hayatına devam ediyorsun ama ne zaman öldüğünde sen artık kapalı bir sistem oluyorsun. Bunu sormana bile gerek yok siteye bakarsan zaten "Evrim geniş manada; zaman içinde vuku bulan basitten yüksek yapılı canlılara doğru yüksek seviyede bir organi­zasyonu netice veren bir işlem olarak tarif edilir" diyorlar daha evrimin ne olduğunu bilmiyorlar bununla ilgili güya ters düşer diyorlar."So­nuç olarak; toz parçacıklarının insana evrimleştiğine inanıl­maktadır" olarak da ekliyorlar, evrimi 10 dakika bile araştıran insan bunun olmadığını evrimin insana gitmek gibi bir sonucu olmadığını bilir.

Dediğim gibi şimdi sen açık bir sistemsin dışarıdan enerji alıyorsun ve açık sistem olarak hayatına devam ediyorsun ama ne zaman öldüğünde sen artık kapalı bir sistem oluyorsun. Canlılar, aslında Termodinamiğin İkinci Yasası'nı zaten ihlal etmemektedirler: çünkü canlılar, etraflarını sürekli düzensiz hale getirerek, kendi düzenlerini korumaktadırlar. Bir aslanın avlanması ve sonunda, düzenli haldeki avını parçalaması, bir bakterinin etraftaki düzenli şeker moleküllerini parçalayarak (düzensiz hale getirerek) kendi düzenini koruması, bunun birkaç örneğidir. Kısaca canlılar, ölüm adını verdiğimiz çevre ile mutlak denge haline ulaşmamak için, sürekli olarak dengesizlik yaratmaktadırlar. Bu dengesizlik sayesinde, ömürleri boyunca düzenlerini geçici olarak koruyabilirler. Bu süreçte de üreyerek, varlıklarını genetik bir biçimde sürdürülebilir kılmayı hedeflerler. Eğer canlıların hiçbiri ölmeseydi yane düzensiz bir sistem olmasaydı evet ters düşerdi ama bir bütün olarak hatta spesifik olarak sadece insanoğlunu ele al hepsi eninde sonunda öldüğünden yane düzensiz olduğundan çelişki olmuyor. Yazıyı yazan arkadaş bırak evrimi termodinamiğin ikinci yasasını bile anlamamış ki böyle bir yazı yazıp insanları kandırıyor, ne diyeyim.

Puan Ver

Aslında entropinin evrimle çeliştiğini söyleyenler bebeğin büyüyüp yetişkin olmasına da karşı çıkıyorlar. Çünkü aslında evrimi ilgilendiren kısım bu. Bebek büyüyecek, yetişkin olacak ve üreyecek ve evrim için burada bitecek olay. Çünkü üreyince kalıtsal çeşitliliğini aktarmış oluyorsun (mutasyonlar vs) ayrıca Crossing over ile de çeşitlilik pekiştirilmiş oluyor. Bu bütün popülasyonda olduğu için geniş bir çeşitlilik var. Sonra bu oluşan çelitlilikte çevresel koşullarda daha avantajlı olanalar hayatta kalıp onlar da genlerini gelecek nesle aktarıp evrim oluyor.

Siz bebeklikten başlayıp ölene kadar besin alarak entropiye karşı koyarak vücut bütünlüğünüzü koruyorsunuz. Yani burada enerji girişi önemli. Yani açık sistemsiniz. Ölüm de zaten entropiye yenik düşmek olarak görülebilir. Artık enerji alarak vücut bütünlüğünüzü koruyamıyorsunuz. Ama bebekllikten ölünceye kadar bir besin ve enerji girişi sayesinde vücut bütünlüğünüzü koruyorsunuz ve yetişkin olup ürüyorsunuz.

Yani evrimin entropiye ters olduğunu söyleyen kişi bir bebeğin yetişkin olup üremesi de entropiye karşı diyor, ama farkında değil. Elbette ki bunu ona söylediğinizde de kabul edemeyecektir ama bunu diyor.

Evrimi Neden Çürütemiyorlar? Çünkü Yalan Söylüyorlar! videosundaki ilgili kısım:

Biraz daha ayrıntı için: https://bilimvegelecek.com.tr/index.php/2014/01/01/evrim-termodinamigin-ikinci-yasasi-ile-celisir-mi/

Puan Ver

“İnsanlık, yeni keşiflerden kötülüklerden çok iyilikler çıkaracaktır.”