Bu Reklamı Kapat
Sorulara Dön
Bir Homo türü, diğer homo türleriyle çiftleşebiliyor mu?
Örnek: Neandertallerle eski insan türünün çiftleşebilmesi gibi.
351 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
Bu Reklamı Kapat
Kabul Edilen Cevap

Klasik sistematik kapsamında aslında bunun olamayacağı düşünüldü uzun yıllar boyunca. Ancak, genetik yöntemlerin gelişmesi sayesinde artık çeşitli Homo cinsine mensup türlerin birbirleriyle karışabildiğini biliyoruz. En azından Homo sapiens, Homo neanderthalensis ve Denisovan türlerinin genetik bilgisine sahibiz ve bunların karışmalarının tahmin edilenden çok daha fazla olduğu tespit edilmiş durumda.

Diğer tüm Homo türleri için direkt kanıt bulmak şu an için mümkün değil, çünkü onların genetik materyali henüz elde edilmiş değil. Ancak diğer türlerle karışmak konusunda da direkt olmayan kanıtlar mevcut. Örneğin, Afrika'da şu an genetik yapısını bilmediğimiz bir hominin türüyle karışma olduğu belirlendi. Benzer bir durum Asya için de mevcut. Yani kısacası sorunuzun cevabı, evet belirli bir oranda çiftleşebiliyorlardı. Bu oran tahmin edilenin ötesinde olabilir, daha çok veriye ihtiyaç var. Tabii diğer yandan, bazı hominin türleri yaşadıkları zamanın ve mekanın farklılıklarından dolayı biyolojik olarak çiftleşebilecek kapasitede olasalar bile, gerçekte çiftleşmemiş olmalılar. Bu durumda, şimdilik tamamını tespit etme olanağı yok.

Bir de Neandertal karışmalarında dişi Homo sapiens'in erkek Neandertal ile çiftleşememesi durumu konuşulsa da aslında tam bir izolasyon görünmüyor. Çünkü, Neandertal mitokondri DNA'sının belirli bir aşamadan sonra Sapiens mtDNA'sı ile çok büyük benzerlikler gösterdiği tespit edildi. Bu da demek oluyor ki dişi Sapiens ile erkek Neandertal çiftleşebildi.

292 görüntülenme