Sorulara Dön
Anonim Üye

Bilimsel literatür, evrimin gerçek olmadığını ve tek hücrenin bile oluşamayacağını mı gösteriyor?

Moderatör Notu: Bu sorunun başlığı, "Soru içerisinde hiçbir imâ, alay, gönderme, yüklü soru (örneğin cevabı bilinmeyen veya öznel olan konularda kesin varsayımlar) bulunamaz. Bu tür sorular düzenlenir veya silinir." kuralı gerekçesiyle düzenlenmiştir.
Kadir Mısırpüskülü
Kadir Mısırpüskülü Makine Mühendisi

Sevgili Yavuz,

Bilim eğer evrim yok diyor ise litaratürde niye sadece benim gibi sıradan bir insanın görebildiği yaklaşık 7.110.000 adet makale ile karşılaşıyorum sorusu ilk düğüm.

Bu Reklamı Kapat

İkinci düğüm, hastahanelerde neredeyse her yöntem evrimi temel alarak seni iyiliştirmeye çalışmakta.Tam bu noktada eğer evrime güvenmeyen birisi niye hastahaneye gider? Sonuçta yanlış olduğunu düşündüğün bir yol ile bedenine müdehale edilen bir yer haline gelir kafasında. Her hastahaneye gittiğinde bunu bir düşünmeni öneririm.

Diğer bir açıdan evrim ile ilk oluşum farklı teorilerdir, birisi başlangıç noktası diğeri ise genel değişimi gösterir birini yanlışladığınızda dahi diğer ayakta kalacaktır. Bu ayrımı bilmek de önemli hatta genelleştirirsek her zaman bir konuyu ayrıntılı olarak öğrendikten sonra o konunun doğrularına yanlışlarına karar vermek en doğrusudur.

Bu Reklamı Kapat

Sanırım araştırma metotlarına çok hakim değilsin ama şoyle bir durumda var, evrim konusuna saldırılan pozitivist noktalar ve metotlar mühendislikte de kullanılmaktadır. O zaman mühendisliği de mi reddeceğiz?

"Fosil kayıtlar yok sanat var" tezinizi ne ile doğrulayacağız?

Peki bu cümleyi bir jeologun önünde söylesek sence nasıl bir tepki alırız? Jeolojiyi inkar ettik diyelim söyledik, bu durumda depremi nasıl açıklayacağız? Zeus yellendi diyemeyiz sanırım değil mi?

Bu örneklerin inan ki sonu yok...

Soru sormak önemli güzel bir aktivite ama doğru ve işlevsel bir cevap bulmak da önemli.İlerde daha geliştirilmiş bir teori bulunur mu bilinmez ama şu an için milyonlarca kez kanıtlanmış ve işlevsel bir teoriye sahip olduğumuz için mutlu olmalıyız.

Tunay Yalçıntepe
Tunay Yalçıntepe Tunay Yalçıntepe

Lütfen din tüccarlığınızı farklı platformlarda yapın

Evrim Ağacı Türkiye'deki bilimin gelişmesi için kurulmuş bir kuruluştur ve siz bu tür bilim saptırmalarıyla insanları kandırıyorsunuz

Bu Reklamı Kapat

Açıp birkaç makale okursanız bilimin evrim var olduğunu çok güzel söylüyor

Hiçbir hakemli dergiden kaynak göstermeden

Bu Reklamı Kapat

Sanat var ara geçiş yok diyerek evrimi çürütemezsiniz

İlk hücrenin oluşabileceğine yönelik birçok teori var açın Evrşim Ağacınının Abiyogenez Teorisini okuyun.

Ve sizin yaptığınızın aksine Evrim Ağacı büyün yazılarında bilimsel makaleleri kaynak gösteriyor

Bayağı iddialarınızın hepsine Evrim Ağacı zamanında cevap verdi

Ve artık bundan VAZGEÇİN

Hiçbir Nature Google Scolar ScienceDirect yazısında "Canlılığın evrimleşmediğine kanaat getirdik" gibi bir ifade geçmez

Evrimin milyonlarca gözlemi ve deneyi varken, matematiksel altyapısı varken, binlerce fosil ile desteklenmişken, eğer evrim doğru ise şu zaman aralığında, şuralarda şu özelliklere sahip bir canlı yaşamış olmalıydı gibi katı bir öngörüde bulunmuş ve defalarca doğrulanmışken; tıp, biyoloji, jeoloji, antropoloji, entomoloji, hemotoloji, embriyoloji, psikoloji, mühendislik, paleontoloji, ekoloji, botanik, etoloji, arkeoloji gibi birçok alanda kullanılırken ve bu alanlarla desteklenirken bilim nasıl evrim yok diyebilir? Ya bilimi bilmiyorsunuz ya da kendi inancı için bilimi çarpıtan bazı kanalların etkisinde kaldınız.

İlk hücre konusuna gelirsek bu evrimin alanı bile değil. Abiyogenez Teorisinin alanı olan bir konu. Hala detayları tam olarak çözülememiş bir konu. Mesela Önce RNA mı Önce metobolizma mı? diye tartışmalar var ama hücrenin ya da proteinlerin oluşması "imkansız" mı? değil. Elbette ki abiyogenez ya da evrimin nasıl işlediğini bilmeden yapılan hesaplarla imkansız çıkar. Tabii ki bu konuda da inancı için bilimi çarpıtan gerek Adnan Oktar gibi kişilerin, gerek bazı dinci oluşumların da etkisi var.

Bu Reklamı Kapat

Buraya Abiyogenez Teorisi ile ilgili birkaç tane daha içerik ekliyorum.

Yani kısacası bilim evrim yok demiyor, ilk hücrenin oluşması evrimin değil abiyogenezin alanı ama imkansız değil. Fosil kayıtları yani geçiş fosilleri "ibadullah" mevcut. Sanat konusunu daha önce konuşmuştuk zaten.

Sorulara Dön