Puan Ver
Puan Ver

Big bang öncesi ne vardı?

Sonra Cevapla
Takip Et

Hiçbir şey.

Büyük patlama planck ölçeğinde gerçekleştiği için öncesine ne olduğunu bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey zaman ve uzay yoktu. Yani hiçlik olarak adlandırılabilecek, hiçbir şeyin olmadığı (boşluğun bile) bir tekil enerji durumu vardı diyebiliriz.

Bu enerji durumundan nasıl olup ta evreni oluşturabilecek ölçüde bir patlamanın olabileceği konusunda çeşitli görüşler var.

En kabul edilen görüşlerden olan kuantum dalgalanması, belirsizlik ilkesinin izin verdiği şekilde, enerjisel parçacıkların geçici olarak ortaya çıkışıdır. Vakum dalgalanması ile eşanlamlıdır. Hiçbirşeyin olmadığı bir ortamda oluşan vakum dalgalanması nedeni ile evrenin oluştuğu düşünülmektedir.

1. universe-review Quantum Fluctuations

Yine bu sitede okuduğum bir bilgiye göre Higgs Bozonu adlı bir şey varmış.Bu madde gelişerek evren oluşmuştur.Yani Big Bang öncesinde Higgs Bozonu var olabilir.Ayrıca bu bozon çok küçük olduğu için bu bilgi net olamayabilir.

Favorilerime Ekle

1. Evrim ağacı Bu siteden aldım.

“Üstün entelektüellerin temel besin kaynağı gerçeklerdir.”
Leonardo da Vinci