Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Big bang den öncesini bilmememiz varlığın yokluktan geldiği ihtimalini doğurur mu? Bilimsel olarak bigbang öncesi varsayimlari nelerdir?

İlk sorun ile başlayalım Emre. Büyük patlamanın öncesini bilmek yokluktan geldiğimizin kesin bir kanıtı olmak zorunda değil. Çünkü evrenden önce farklı evrenlerde olabilir yada bilmediğimiz şeyler etkileşmiş ve sonucunda evren oluşmuş olabilir. Durum böyle olmuş ise yoktan var olduk diyemeyiz. İşte tamda burada ikinci sorun ile devam etmemiz daha mantıklı olacaktır. Bilimsel olarak bu konuda bazı hipotezler üretilmiştir bunlardan bazıları: Apeiron, çoklu evren teorisi, sicim teorisi yada döngüsel evren teorisi. Bunlara biraz göz atalım.

1-) Apeiron

Kökeni Anaksimandros'a kadar giden bu görüşte bahsi gecen apeiron kelime anlamı olarak "sınırsız" demektir. Yani bu görüşe göre evren hep vardı ve hepte olmaya devam edecek. Evren hep var ve hepte devam edecek ise o halde bir başlangıcı olmaz. Yani yoktan var olma durumu olmaz çünkü hep vardı. O halde başlangıcı da olmaz.

2-) Çoklu evrenler

Bu düşünce bir çok bilim kurgu filmine de konu olmuş bir teoridir. Bu teoriye göre evren sonsuz farklı evrenler bütünün bir araya gelerek oluşturduğu evrenler kümesinden sadece bir tanesi. Bu açıdan bakarsak yine yoktan var olma durumundan bahsedemeyiz çünkü sonsuz farklı evren kümesinin içerisindeyiz belki de farklı evrenlerin etkileşimi ile oluştur kim bilir yani bu görüşte de yoktan var olma söz konusu değil.

3-) Sicim

Bu teori anlaşılması dolayısıyla anlatılması da zor bir konudur. Bu teoriye göre atomları oluşturan parçacıkları (Elektron-Proton-Nötron) oluşturan parçacıkları (Kuarklar-Leptonlar ve Basonlar.) oluşturan teorik bir parçacığın olduğu temeli üzerine kurulmuştur. Bu parçacığa sicim denilir. Bu parçacığın titreşmesi sonucu frekanslar oluşur bu frekanslar maddeyi ve enerjiyi oluşturur. Bu teoriye göre sonsuz farklı frekans kombinasyonu vardır ve hepside şuan tam olarak buradadır.

Ancak şuan bilimin kabul ettiği yoktan var olma durumudur. Yukarıda bahsi geçen olaylar sadece bir hipotezdir ve güçlü bir dayanağı yoktur. İyi okumalar.

Puan Ver

“Bir yenilgi nedir? Eğitimden, daha iyiye doğru bir ilk adımdan başka bir şey değildir.”
Wendell Phillips