Puan Ver
Puan Ver

Aynı şekilde mutasyona uğrayan iki aynı canlının çiftleşmesi sonucu oluşan-doğan canlı yeni bir tür müdür?

Nükleer santralin patlaması sonucu etrafa dağılan radyasyon ilerki kuşakları etkileyerek hatta dna sını bile değiştiriyor, bu türden farklı bir canlı şekli çıkıyor ortaya. Bu canlıların çiftleşmesi sonucu farklı bir canlı oluşuyor bunlara farklı bi türmü diyoruz.

Murat Aslan 2

bir mutasyonun yeni bir canlı türünü tek seferde ortaya çıkarması nerdeyse imkansızdır. öncelikle mutasyonların ne olduğuna bakalım:Mutasyonlar, DNA dizilimlerindeki değişmelerdir. Bir nükleotid değişebilir, eksilebilir (nokta mutasyonu) ya da çok daha büyük DNA parçaları kopabilir, kopan parçalar başka DNA bölgelerine yapışabilir ya da aynı parça ters dönüp kendi yerine yapışabilir. Mutasyonlar sonucunda DNA'larda meydana gelen değişimler ilgili genin farklı bir protein sentezlemesine, bir protein sentezleyememesine ya da aynı görevi yapabilen bir protein sentezlemesine sebep olabilir. Aslında canlıların vücudunda da mutasyonları sıklıkla gerçekleşir. Eşey ana hücrelerinde gerçekleşen mutasyonlar ise yavru nesillere aktarılabilir. gerçekleşen mutasyonlar popülasyonda bir varyasyon yaratır. eğer bu mutasyon sonucunda değişen özellik bu mutasyona sahip canlılara türünün diğer bireylerine göre kolaylık sağlıyorsa bu canlının yaşama ve dolayısı ile daha çok yavru üretme şansı artacaktır. Bu sayede her nesilde bu mutasyona sahip canlı sayısı sahip olmayanlara baskın gelecek ve bi yerden sonra canlı türünün hemen hemen tüm bireyleri bu özelliğe sahip olmuş olacaktır. Burada çok kabaca özetlediğim bu mekanizmaya doğal seçilim diyoruz. Tabi ki etki eden tek mekanizma bu değil. Cinsel seçilim, genetik sürüklenme gibi pek çok mekanizma vardır. Bunlar hakkında daha detaylı bilgiye Evrim Ağacı'nın sitesinde ve YouTube kanalında bulabilirsiniz.Yani yeni bir türün oluşması için pek çok mutasyonun gerçekleşmesi ve bu mutasyonların nesiller boyunca tutulması gerekiyor. Nükleer patlamalar gibi olaylardan etkilenerek mutasyon oluşmuş canlılarda muhtemelen binlerce milyonlarca mutasyon gerçekleşecektir. bu kadar mutasyonun aynı anda o canlıya yarar sağlayacak şekilde olması neredeyse  imkansızdır. Bu yüzden bir nükleer santralin patlamasından etkilenmiş bir canlının hayatta kalabilmesi ve verimli nesiller yetiştirebilmesi pek olası değildir.

1. Mutasyonlar mutasyonların ne olduğunun anlaşılması için verilmiştir.
  2. Zararlı mutasyonlar ve Doğal seçilim Mutasyonların akıbetinin ne olduğunun anlaşılması için verilmiştir.

“Bilgiden kaçış yoktur.”