Radyo Astronomi ve Samanyolu Galaksisi

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Fotoğrafta, Samanyolu Galaksisi'nin Avusturalya'da bulunan Parkes Gözlemevi'ndeki 64 metrelik çapa sahip radyo teleskobunun alıcısıyla hizaya geldiği bir an görülüyor.

Teleskobun etrafında görülen yoğun ışıklardan da anlaşılabileceği gibi, radyo astronomide ışık kirliliği hiçbir sorun yaratmaz. Çünkü teleksopların bu yöntem dahilinde algıladıklar, ışık dalgaboyları değildir, radyo dalgalarıdır. Ancak tabii ki bu da, bir diğer sorunu doğurur: etrafta yoğun radyo ve mikrodalga ışıması varsa, bu sinyaller uzaydan gelenlerle çakışabilmektedir. Çünkü radyo astronomide uzaydan gelen çok zayıf radyo dalgaları toplanır ve bunlardaki en ufak gürültü bile, sonuçları ciddi anlamda değiştirebilir.

İşte bu sebeple radyo teleskopların bulunduğu gözlemevlerinin içerisinde ve civarında telefon gibi aletlerin kullanımı sıkı bir şekilde yasaklanmıştır.

Kaynak: Planetary Landscapes

Yanlış Anlaşılan ve Kullanılan 4 Psikoloji Terimi

Tavukların Son 60 Yıllık Evrimi: Gözlerimizin Önünde Değişiyorlar!