Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bir tek onlar zehir taşımazdı! Öterlerdi, uçarlardı, kaçarlardı, en olmadı suların diplerine dalıp çıkarlardı ama onlar bu hileye başvurmayan tek canlı grubuydu...

Gerçek, 1992 senesinde Yeni Gine’de kuş türlerini incelemek için arazi çalışması yapmakta olan Chicago Üniversitesi araştırmacılarının ellerinin gaga darbelerinin ardından şişmeye başlamasıyla ortaya çıktı. Bu kuş zehir taşıyordu! Cins adı Pitohui. Cinse ait günümüzde 6 farklı tür bilmekteyiz. Aslında bildiğimiz toksik kuşların cins sayısı da artık daha fazla. Örneğin İfrit olarak bilinen Ifrita kowaldi türü ve Küçük Cırlak Ardıç olarak bilinen Colluricincla megarhyncha türü de benzer bir yapıdadır. Hatta kuşların ilk atalarından olan Sinornithosaurus'un zehirli bir ısırığı olduğundan şüphelenilmektedir. Ancak Pithoui ilk keşfedildiğinde, araştırmacılarda şok etkisi yaratmıştı.

Tüylerinde ve derisinde taşıdığı toksik kimyasal, bir fareyi ve böcekleri öldürebilecek kuvvettedir. Derisini özenle parlatır, kavuniçi rengi ve siyah tüyleriyle "Sev beni!" edasıyla size yaklaşmaktadır. Aslında şüphelenmek gerekir, çoğu kuş kaçma yoluna girerken niye bu kuşta bir korku emaresi yoktur? Tabi ki Batrachotoksin içerikli toksik yapısıyla değdiği yeri uyuşturduğu, solunum yollarında yanma hissi uyandırdığı için olabilir. Bu kuşu elleyen elin sahibi, fotoğraf çekiminin birkaç saniye sonrasında toksinin acısını hissetmiştir.

1. Demirsoy, A., 2006, Yaşamın Temel Kuralları, Cilt: 3, Kısım, 2, Omurgalılar, Beşinci Baskı, Ankara, 2003