Bilinen En Eski Nektar Yiyici Kuş Fosili Keşfedildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

47 milyon yıl öncesine ait Pumiliornis tessellatus türünün midesinde fosilize olmuş polen tanecikleri bulundu. Bu ufak kuş, bugün Almanya olarak bildiğimiz bölgede Eosen Dönem'de yaşıyordu. Bu fosil, bitkileri ziyaret ettiği bilinen en eski kuş türü unvanını da aldı. Fotoğrafta türe ait fosil gösteriliyor. Kare içerisine alınan bölge ise midesi ve midesinden çıkarılan içeriği gösteriyor.

Çiçekleri tozlaştıran böceklerin fosil kaydı Kretase Dönemi'ne kadar gidiyor. Ancak bugüne kadar tozlaşmayı sağlayan omurgalıların, özellikle de kuşların ne zaman ortaya çıktığı bilinmiyordu. Frankfurt'ta bulunan Senckenberg Araştırma Enstitüsü'nde görev yapan ve Biology Letters dergisinde yayımlanan makalenin birinci yazarı olan Dr. Gerald Mayr şöyle söylüyor:

"Ara sıra karşımıza çıkan ipuçları vardı. Örneğin geçmişte yaşayan nektar yiyici kuşlara ait karakteristik gaga yapıları gibi. Ancak bugüne kadar hiç kesin kanıt bulunamamıştı. Bugüne kadar, tozlaştırıcı kuşlara ait en eski fosil Erken Oligosen Dönem'e, yani 30 milyon yıl öncesine aitti. Ancak bu fosil nektar yiyici kuşlara yönelik dolaylı kanıt sunuyordu. Yeni bulunan ve harika korunmuş olan Pumiliornis fosili sayesinde 2 farklı tür polen tespit ettik. Bu, kuşlarda nektar yiyiciliğe yönelik ilk doğrudan kanıt oldu."

Pumiliornis tessellatus türüne ait fosil Almanya'nın Hesse bölgesinde bulunan Rhine Rift Vadisi'nin doğu yakasındaki Messel Çukuru'nda keşfedildi.

Türün midesinden çıkarılan fosilleşmiş polen tanecikleri gösteriliyor.

Senckerberg Araştırma Enstitüsü'nde paleobotanikçi olarak görev alan ve makalenin ikinci yazarı olan Dr. Volke Wilde ise şöyle söylüyor:

"Bu, Messel fosil bölgesinin eşsiz önemini gösteren bir diğer keşiftir. Polenin varlığı sadece kuşların beslenme alışkanlıklarına yönelik doğrudan kanıt teşkil etmiyor, aynı zamanda kuşların çiçekleri 47 milyon yıl öncesinde de ziyaret ettiğini ortaya koyuyor. Bu muhteşem keşif bizi bir diğer sonuca da götürüyor: Eğer ki tozlaştırıcı bir kuş 47 milyon yıl öncesinde yaşadıysa, o dönemde yaşayan bitki örtüsünün bir kısmı da bu şekilde tozlaşmaya çoktan adapte olmuştur. Ancak henüz bu jeolojik zaman dilimine ait bitki fosillerinde kuş seviciliğe, yani kuşlar aracılığıyla tozlaşmaya ait hiçbir kanıt bulunmamaktadır."

Yazan: Enrico de Lazaro

Görseller: Gerald Mayr / Volker Wilde

Kaynak: Bu yazı Sci-News sitesinden çevrilmiştir.

Simülasyonlar Hologram Evren Teorisi'ni Destekliyor!

Balık Kartalı ve Avı