Mars'taki Okyanus ve Büyüklüğü

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Yapılan bir araştırma, Mars’ın bir zamanlar barındırdığı su miktarının Dünya’daki Atlas Okyanusu ile eşdeğer olduğunu gösteriyor. Bu okyanusun Mars’ta kapladığı yüzey alanı, Atlas Okyanusu’nun Dünya’da kapladığından daha fazlaydı. Bunu keşfetmek için araştırmacılar Avrupa Uzay Ajansı’nın “Çok Büyük Teleskop” isimli teleskobuyla birlikte NASA’nın Kızılötesi Teleskop Merkezi’nin araçlarını kullandılar. Mars  atmosferinin farklı bölgelerini tam 6 sene boyunca inceleyerek gezegendeki su dağılımının haritasını çıkardılar. Bu, bilim tarihinde bir ilk!

Görsel: ÇMB

Kaynak: ScienceDaily

Beynimiz Nasıl Çalışır?

Bütün Mavi Gözlü İnsanlar Karadenizli Bir Ortak Atayı Paylaşıyor!