Bu yazı, IFLS isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Ortalama bir köpeğin burnu bizlerin burnundan 10.000 ila 100.000 kat daha hassastır. Hayvanlar Alemi içerisinde birbirinin poposunu koklamak, sayısız kimyasal iletişim yönteminden bir diğeridir. Bir nevi "kimyasallarla konuşma" işidir. Ve köpekler birbirlerinin diyetini, cinsiyetini, duygusal hallerini bu şekilde sorar.

Köpeklerin ve vahşi çakalların anal salgılarını inceleyen bilim insanları, popolarının yanında "anal kesecik" denen bezler buldular. Bu bezlerde köpeklerin birbirlerini tanımalarını sağlayan kimyasallar bulunuyor. Bu keseler içerisindeki kimyasalların başlıcaları aminler ve asitlerdir. Yapılan incelemeler, köpeklerin salgıladıkları bu kimyasalların aromasının hayvanların genlerine ve savunma sistemlerinin durumuna göre değiştiğini gösteriyor.

Köpeklerin burunlarında ayrıca ikincil bir koklama sistemi olan Jacobson Organı bulunuyor. Bu organ, kimyasal iletişimde görev alıyor. Bu organdan çıkan sinirler doğrudan beyne gidiyor; böylece örneğin kakanın kokusu köpeklerin aşırı hassas hislerini bulandırmıyor.

Yani bizler için çiçekler neyse, köpekler için de popolar odur diyebiliriz.

• Çeviri Kaynağı: IFLS

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/08/2019 01:37:10 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2519

“En azını vaadedene oy verin ki en az hayal kırıklığına uğrayın.”
Bernard Baruch