Tüm Reklamları Kapat

Kendi DNA'mızı Tasarlamak Mümkün!

3 dakika
Girişimci Juan Enriquez, yaşama oldukça elverişsiz ortamlarda hayatta kalabileceğimiz ve hatta DNA manipülasyonu ile hafızalarımızı ele geçirip yönetebileceğimiz bir gelecekten bahsediyor.

İstediğimiz bedenleri tasarlayabileceğimiz bir Dünya düşünün. Bu Dünya'da, yanımızda yaşayacak hayvanları ve bitkileri de yaratabilir, canlandırabiliriz. Organizmaları değiştirebilir, onları istediğimiz gibi şekillendirebiliriz.
Ve aslında gelecekten bahsetmiyoruz. Hatta bunun için hayal gücüne gerek yok, şu anda o dünyada yaşıyoruz.
Harvard İşletme Okulu'ndaki Life Sciences Projesi'nin kurucu direktörü ve Excel Venture Management'ın genel müdürü Enriquez, Dünya Yönetim Zirvesi'nde konuştu. Gen düzenlemesinin insanları nasıl kendi DNA'larının, hayatın kaynak kodunun, ustası haline getirdiği hakkında etkili bir giriş yaptı.
Enriquez, bu ustalığın kendi kaderimizin, evrimimizin, kontrolünü ele geçirmemizi sağladığını açıkladı. Ve bunların hepsi CRISPR olarak bilinen bir genom düzenleme tekniği sayesinde oldu."CRISPR gibi araçlar, hayatı büyük ölçüde düzenleyebilmemizi sağlıyor" diye açıkladı. "Hayatlarımızı, kendi isteklerimize göre tekrar kodluyoruz." Enriquez, seçilimin rastgele olmadığından ve bunun pratik açıdan ne anlama geldiğinden bahsederek devam etti.
Enriquez, bilim insanlarının bitki ve hayvanların önceden asla hayatta kalamayacakları yerlerde yaşayabilecekleri şekilde genlerini değiştirmeye çalıştıklarını anlattı ve aynı zamanda bitki ve hayvanlarının ölümlerini de düzenlemeye çalıştıkları detayını verdi. Enriquez'e göre, "Doğanın, burada kimlerin ve nelerin yaşayacağına karar vermesine izin vermek yerine, burada kimlerin ve nelerin yaşayacağına ben karar vereceğim." diyebileceğimiz bir zaman diliminde yaşıyoruz. Büyük bir ciddiyetle, "Bilim bizim için eskiden keşif anlamına gelirken şimdi yaratmayı ifade ediyor." diye ekledi.
Ancak, genleri düzenleyerek vücutlarımızı şekillendirmekten çok daha ötesine gideceğiz. Zihinlerimizi baştan yaratacağız.
Anılar ekleyip sileceğiz, ya da değiştireceğiz. Onları saklayacağız ve istediğimiz her şekilde kullanacağız. Enriquez, bunları yaparak vücutlarımızın işleyişini değiştirip kolayca şekillendirilebilen yeni bir insan türüne dönüşeceğimizi söylüyor.
Peki, anılarımızı kelimenin tam anlamıyla yeniden yazmaya başlayınca ne olacak?
Kendimizle alakalı aklımıza genellikle bize anlatılan ya da bizi biz yapan anılarımız gelir. Anılarımızı kelimenin tam anlamıyla yeniden yazma yeteneğine sahip olunca veya ölen bir sevdiğimiz hakkındaki bütün anılarımızı silebildiğimizde neler olacak? Veya yaptığımız korkunç bir davranışı tamamen aklımızdan sildiğimizde nasıl canlılar haline geleceğiz? Ya da aslında yaşanmamış harika anıları ne zaman aklımıza yazabileceğiz?
Ve bütün bunlar gerçekleştiğinde hala insan mı sayılacağız? Bu henüz net değil. Fakat bu sorular gelecek nesillere bırakabileceğimiz sorular değil, cevaplamaya şimdiden başlamamız lazım. Teknoloji zaten hayatımızda ve o günü ufukta görebiliyoruz.
Ve bu sadece bir başlangıç.
Enriquez, DNA düzenlemeleri ve yapımıyla sadece kendi biyolojimizi yeniden yazmakla kalmayacağımızı, aynı zamanda büyük ölçüde hayatlar kurtarabileceğimizi de söylüyor. "Dünyanın grip aşısını bir sene yerine bir haftada yapabilirsiniz ve bu artık yalnızca teoride değil, pratikte de geçerli bir durum.""Neden birisi insan DNA'sını değiştirmek istesin ki?" diye sordu.
"Çünkü keşfetmek istiyoruz. Bilimde ilerlemek istiyorsak önce kendi evrimimizi yönetebilir hale gelmeliyiz."
İnsanoğlunun Dünya'da yaşamak üzere evrildiğini savundu. Milyarlarca yıllık evrim DNA'mıza işlenmiş durumda ve bu gezegeni kolayca bırakamayız. En azından bunu vücudumuzu diğer gezegenlere, Mars'ın çöllerine veya Europa'nın buzlu göllerine adapte olacak şekilde değiştirmeden yapamayız.
Excel Venture Management: Sağlık ve ötesi hakkında teknolojiler geliştirmeye yardımcı bir şirket.
Dünya Yönetim Zirvesi: World Government Summit
Çevirmen:Ayşe Ege Palaz

1.Futurism, "Masters of Our DNA: Designer Bodies Are Not Science Fiction"
<https://futurism.com/humans-evolve-100-years/>
Görseller: h heyerlein
<https://unsplash.com/photos/t7-hqrujXsg>

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 02/12/2022 12:20:24 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/12725

Tüm Reklamları Kapat

A. E. Palaz, et al. Kendi DNA'mızı Tasarlamak Mümkün!. (12 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 2 Aralık 2022. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/12725
Palaz, A. E., Kayalı, Ö. (2020, July 12). Kendi DNA'mızı Tasarlamak Mümkün!. Evrim Ağacı. Retrieved December 02, 2022. from https://evrimagaci.org/s/12725
A. E. Palaz, et al. “Kendi DNA'mızı Tasarlamak Mümkün!.” Edited by Ögetay Kayalı. Evrim Ağacı, 12 Jul. 2020, https://evrimagaci.org/s/12725.
Palaz, Ayşe Ege. Kayalı, Ögetay. “Kendi DNA'mızı Tasarlamak Mümkün!.” Edited by Ögetay Kayalı. Evrim Ağacı, July 12, 2020. https://evrimagaci.org/s/12725.